MónEconomia
Nylstar reprèn la producció a Blanes per fabricar 80 tones de fils

La fàbrica Nylstar de Blanes ha tornat a obrir les portes i engegar les màquines aquest dimecres després que a mitjan gener d’aquest 2023 els propietaris de l’empresa presentessin un concurs voluntari de creditors per tancar l’empresa. Ara, mig any després s’ha reprès l’activitat a la planta, segons ha informat l’ACN. Aquest dimecres les màquines han tornat a engegar per produir fil de Nylon 6.6, “el més tècnic dins del mercat tèxtil”, tal com recordava el president del comitè d’empresa, Xavier Cherino. De cara a aquest dijous s’engegaran més màquines que hauran de facilitar la producció de les 80 tones que han encarregat els proveïdors a la fàbrica catalana.

La represa d’activitat a la indústria de Blanes arriba mig any després que l’empresa entrés en concurs de creditors. De moment hi haurà una quarantena de treballadors en actiu, però Cherino, s’ha mostrat confiat en el fet que s’obri la contractació aviat “si la producció va a més”. En aquesta línia, Cherino ha assegurat que la planta està “força ajustada a la producció baixa” a l’espera del futur que hi haurà a la fàbrica. Malgrat tot, el president del comitè d’empresa confia que hi hagi més contractacions si la demanda augmenta. L’objectiu és arribar als 80 treballadors que hi havia en el moment del tancament de la factoria a principis d’any.

Aquest retorn a l’activitat s’ha fet després que un interessat en la compra de la fàbrica hagi obert una línia de crèdit. Malgrat tot, encara es manté l’anonimat d’aquest possible comprador. El president del comitè d’empresa ha remarcat que encara estaria estudiant els costos de producció i de manteniment que té l’antiga Safa.

Un any i mig d’inestabilitat

Al gener, els propietaris de la fàbrica van presentar un concurs voluntari de creditors per extingir l’empresa i acomiadar els 80 treballadors de la factoria centenària de Blanes. De tota manera, l’activitat de Nylstar estava aturada des del novembre del 2022 a causa de l’encariment del preu de l’energia. De fet, els responsables de la fàbrica asseguraven que hi havia un sobrecost de 2,2 milions d’euros. Malgrat tot, des de principis del 2022 la plantilla estava immersa en un ERTO que afectava el 90% dels treballadors.

Més notícies
Notícia: Catalunya és el 2n territori amb més reserves hoteleres durant l’agost
Comparteix
Els preus hotelers han crescut un 11,7% a Catalunya per aquest mes d'agost
Notícia: Catalunya ha de triplicar en dos anys els carregadors per al cotxe elèctric
Comparteix
La xarxa de carregadors públics hauria de superar els 15.000 aparells el 2025 per situar-se dins els paràmetres europeus
Notícia: Barcelona acollirà la primera fira internacional d’alta artesania
Comparteix
A la fira hi participaran més de 130 professionals de l’artesania i la creació d’arreu del món
Notícia: Itàlia baixa el to amb l’impost a la banca després de la desfeta a la borsa
Comparteix
El ministeri d'Economia i Finances informa ara que el gravamen estarà limitat al 0,1% dels actius de cada entitat

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa