MónEconomia
Mango duplica el benefici per assolir els seus “millors resultats”

La multinacional catalana Mango, ha anunciat aquest dilluns que durant el 2023 va obtenir els “millors resultats” de la seva història gràcies a duplicar el benefici, concretament, l’empresa del sector de la moda va registrar un benefici net de 172,1 milions d’euros durant l’any passat, el que suposa un augment del 112%. Així ho ha explicat el conseller delegat de l’empresa, Toni Ruiz, en la roda de premsa de presentació dels comptes i del nou pla estratègic 2024-2026 celebrada a la seu de la companyia a Palau-solità i Plegamans. Tot plegat va anar impulsat per un augment de la facturació superant per primer cop en els 40 anys d’història de la firma els 3.000 milions. Concretament, van registrar un total de 3.100 milions, el que suposa un augment del 15% respecte del 2022. A més, el resultat brut d’explotació (Ebitda) es va situar en els 533 milions d’euros (+22,2%).

Aquest increment de la facturació, ha assegurat Ruiz, ha estat gràcies a un creixement les vendes i a la millora dels marges. A més, ha destacat que “podem dir que Mango creix per sobre del sector, que millora significativament la rendibilitat i que tenim una empresa financerament sanejada, sense deute net“. Alhora, també ha destacat de l’empresa catalana l'”elevat ritme inversor” -uns 187 milions durant el 2023- amb el focus posat en les botigues, seguida per l’aposta per la tecnologia i la logística.

Ple que fa al negoci internacional de la marca, l’empresa assegura que va suposar el 77% del total de la facturació de Mango. Concretament, l’estat va ser el primer mercat de la companyia, seguida per França, Alemanya, Turquia i els Estats Units. Ruiz ha subratllat que el mercat nord-americà és un “mercat molt important” per a la companyia i que preveuen arribar els 30 establiments al país a finals d’aquest 2024.

130 noves botigues

Bona prova d’aquest impuls inversor va ser l’obertura de 130 nous establiments, amb els quals l’empresa ja frega els 2.700 punts de venda en 115 mercats. Això va provocar que el canal físic facturés més de 2.000 milions d’euros, mentre que el canal en línia va representar el 33% de la facturació i va superar els 1.000 milions. “Sempre hem cregut molt a la botiga, en el punt físic”, ha defensat Ruiz, qui ha sostingut que des de l’any 2018 Mango és l’empresa de moda que més botigues ha obert a tot el món.

Per línies de negoci, la línia de roba de dona ha incrementat en un 15% la seva facturació, superant els 2.500 milions d’euros. A més, les línies especialitzades en homes, nens i adolescents han registrat creixements pròxims al 20% i, respecte al total de la facturació, representen l’11% i el 8% respectivament.

Superar els 4.000 milions de facturació el 2026

Pel que fa al nou pla estratègic, Mango ha explicat que preveu obrir més de 500 botigues d’aquí a 2026 per acabar acumulant un milió de metres quadrats comercials, i poder superar els 4.000 milions de facturació. Tot plegat hauria de portar la companyia catalana a duplicar el seu benefici. L’estratègia requerirà una inversió de 600 milions d’euros que Ruiz ha explicat que preveuen finançar “de la millor manera possible, amb resultats”, i ha destacat que l’empresa ha aconseguit el deute zero. El pla també contempla duplicar el resultat net de la companyia i ampliar la seva plantilla en “almenys un 30%”.

“El nostre objectiu fonamental és continuar sent i consolidant-nos com un ‘player’ molt important en el sector de la moda a nivell global”, ha explicat Ruiz durant la presentació.

Més notícies
Notícia: Finalitza el tall de 24 hores a l’AP-7 de pagesos i Aturem Hard Rock
Comparteix
Una vintena de persones han passat la nit a l'autopista per protestar contra els projectes de Hard Rock, de Lotte Energy Materials a Mont-roig i en defensa de la pagesia
Notícia: Siocast, la revolució catalana de les figures de plàstic
Comparteix
La companyia combina processos d'injecció amb els avantatges de la impressió 3D per "escalar" a cada cop més sectors, des de les joguines a la moda | La situació al DFactory hi aporta "visibilitat i credibilitat"
Notícia: L’impacte de l’energia en la inflació subjacent és major a l’estat que a la UE
Comparteix
Un informe de l'ens calcula que una pujada del preu de l'electricitat augmenta la inflació subjacent el doble del que baixa quan es produeix un descens similar
Notícia: Nova aposta catalana per millorar l’alimentació dels animals
Comparteix
Un consorci d'empreses i institucions del país inverteix 1,5 milions d'euros per obtenir nous antioxidants per a la nutrició de bestiar i mascotes

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa