El grup IAG cedeix més rutes a la competència per aconseguir el vistiplau de la Comissió Europea per comprar Air Europa. Així doncs, la matriu d’Iberia no desisteix de l’adquisició de l’aerolínia tot i que quedés aturada el 2020 a causa de la pandèmia. IAG, que ja disposa del 20% de les accions d’Air Europa, busca obtenir el 80% restant, una decisió que va prendre el novembre del 2019, però que no va ser fins al mes de febrer d’enguany que va anunciar l’operació, que està valorada en 500 milions d’euros. El conseller delegat de IAG, Luis Gallego, sosté que la proposta “millorarà la competitivitat de Madrid” respecte a altres hubs d’Europa com ara París, Munich, Amsterdam i Frankfurt.
Aquest dimarts, la matriu d’Iberia ha enviat un document a la Comissió Europea per desencallar l’adquisició d’Air Europa. Sota el pretext de la creació d’un hub a l’aeroport de Madrid, la companyia ha explicat que té la intenció de millorar el posicionament de la capital espanyola en l’economia global. A més, IAG estima crear entre 1.250 i 1.800 llocs de treball directes i un augment dels ingressos anuals de l’aeroport madrilenys d’uns 30 milions d’euros. D’aquesta manera, la companyia ha assegurat que amb la compra d’Air Europa es milloraran les freqüències, les connexions i els horaris de vols, amb 500 noves combinacions d’origen i destí, i un increment de vols a Àsia.

Un paquet de remedies complet
El grup recorda que l’adquisició de la companyia permetrà que pugui accedir a la compra de combustible sostenible d’avió (SAF, per les seves sigles en anglès), cosa que és “molt difícil” per a les aerolínies petites perquè requereixen “fortes inversions”. Tot plegat, segons recull el document presentat a la Comissió Europea, el paquet de remedies (condicions per mantenir la competència) “és molt ambiciós” i apunta que “s’augmenta significativament la proposta feta l’altra vegada per garantir una competència forta en totes les rutes”. IAG espera que l’acord es tanqui “com més aviat millor el 2024”