Glovo ha tancat el 2022 amb unes pèrdues de 304 milions d’euros en el primer any sota el control de la multinacional alemanya Delivery Hero. La plataforma catalana continua en números vermells però ha reduït les pèrdues respecte de l’any anterior, quan es van enfilar fins als 474,8 milions d’euros. L’alemanya Delivery Hero ha acabat l’any perdent 623,6 milions d’euros, tot i augmentar un 20,7% els ingressos, fins a 9.500 milions d’euros. Segons ha detallat el grup en un comunicat, durant el 2022 la companyia “es va afrontar a molts reptes” i confia en assolir un benefici brut positiu durant el 2023. En concret, pronostica que l’ebitda se situarà en el 0,5%, tenint en compte també Glovo.
La companyia de delivery catalana torna a tancar amb pèrdues tot i entrar a formar part del grup alemany. Tot i que l’empresa es mostra esperançada en parlar de beneficis -escassos- per enguany, de moment les perspectives encara són de reducció de pèrdues, però no d’aconseguir beneficis. Amb tot, Glovo també es troba immersa en una reestructuració de la seva plantilla, on ja va anunciar que hi hauria reduccions de personal.
Reajustaments de plantilla
L’empresa catalana de delivery va anunciar que acomiadarà al 6,5% de la seva plantilla, el que equival a 250 treballadors. La gran majoria d’aquestes sortides involuntàries es duran a terme a les oficines de la companyia a Barcelona. Glovo va explicar públicament els acomiadaments en un comunicat públic d’Óscar Pierre, el fundador de l’empresa. “Avui tinc males notícies”, va començar el fundador, que va afegir que “el departament de direcció assumeix tota la responsabilitat d’aquesta situació”. Per ara, encara no s’ha parlat de les compensacions als acomiadats ni com es triaran les persones que acabaran al carrer. De fet, Pierre va assegurar que donarà més detalls dels acomiadaments en una reunió amb els treballadors aquest dilluns a les sis de la tarda.