MónEconomia
Els aranzels enfonsen un 90,6% els beneficis de Seat durant el primer semestre

La implantació dels aranzels europeus ha fet que Seat s’hagi estavellat i hagi patit una caiguda del benefici operatiu d’un 90,6% fins al juny en comparació als resultats obtinguts durant l’any anterior. Seat ha assolit un total de 38 milions, una xifra inferior a la del primer semestre del 2024, quan la companyia va obtenir un benefici rècord de 406 milions d’euros (+9,4%), va incrementar els ingressos i la seva marca insígnia, Cupra, va assolir un màxim de vendes -125.700 unitats-. La situació d’aquest 2025, però, ha estat dràsticament diferent i en els primers sis mesos de l’any lles vendes de l’empresa han caigut un 6,4%, amb 322.000 vehicles, una xifra en la qual està inclosa la fabricació dels Audi A1, cotxes fets a la fàbrica de Martorell.

Els aranzels, els causants de la gran caiguda

El document de resultats que ha publicat el grup Volkswagen -propietaris de Seat- assenyala que un dels grans motius que ha causat aquest enfonsament dels beneficis han estat els aranzels imposats des de Brussel·les al Cupra Tavascan, un model de Cupra que es fabrica a la Xina, i a l’augment de costos dels materials motivat per aquests aranzels i la inflació.

Les comprovacions en la part final del muntatge de vehicles a la fàbrica Seat | Àlex Recolons (ACN)
Imatge d’arxiu de les comprovacions en la part final del muntatge de vehicles a la fàbrica Seat | Àlex Recolons (ACN)

La de Seat no ha estat l’única caiguda, sinó que a més el Grup Volkswagen, propietaris de Seat, també han tancat el primer semestre de l’any amb una caiguda dels beneficis. Concretament, Volkswagen ha obtingut un benefici net de 4.477 milions d’euros, xifra que representa un 38,5% menys que la registrada ara fa un any mentre que la xifra de vendes, que també ha experimentat una caiguda s’ha situat en els 158,4 milions, experimentant una baixada molt més lleu i situada en el 0,3%.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa