La catalana Ebro Motors farà aquest dilluns el salt a la borsa. La firma, que ha pres embranzida en els darrers mesos després de l’acord amb l’ascendent multinacional xinesa Chery per ocupar bona part dels antics terrenys de la Nissan a la Zona Franca, es veu amb força per passar a un nivell superior i ho farà valorada en 329 milions d’euros. L’empresa aterrarà amb un preu inicial de 6,88 euros per acció al segment del mercat BME Growth, la coneguda popularment com a borsa de les pimes.
Segons informa Europa Press, el preu establert per a cada títol és similar als 6,87 euros -0,10 euros de valor nominal i 6,77 euros de prima d’emissió-, sobre els quals es va escometre a principis del mes de juliol passat una ampliació de capital de 40 milions d’euros entre inversors qualificats per assegurar la viabilitat de les operacions a curt termini i que va registrar una sobresubscripció propera al 25%.
Aquest pas a la cotització d’Ebro arriba en un moment d’elevada projecció, tant sectorial com geogràfica, atès que el seu aterratge a les noves instal·lacions, així com el creixement del soci asiàtic, l’han posat fermament al mapa de la inversió. També, però, pren aquesta decisió enmig d’un “terrabastall” en les valoracions de la indústria automobilística, tal com expliquen els experts en mercats consultats per Món Economia en un reportatge publicat la setmana passada.
Primers models fabricats a mitjans de novembre
Cal recordar que la firma catalana pretén iniciar les operacions a mitjans de novembre amb la fabricació a les antigues instal·lacions ocupades per Nissan dels models S700 i S800, que comptaran, cadascun, amb dues versions, una de benzina i una altra híbrida endollable. Així mateix, durant la primera part de l’any, el grup automobilístic preveu començar a produir el model S400 i, a finals del 2025, vol tenir a punt una versió d’aquest mateix vehicle, però de “dimensions reduïdes”.