Ebro, que forma part del conjunt d’empreses que va guanyar el concurs per a reindustrialitzar la fàbrica de Nissan, renaixerà aquest any de la mà de quatre marques –Btech, Jaton Racing, Api Brothers i Nexus Projectes– amb una nova pick-up elèctrica que servirà per donar feina als treballadors que van quedar-se a l’atur quan la japonesa va tancar. Tal com ha anunciat la companyia en un comunicat, començarà la producció de cara el 2024 i es preveu que fabriqui al voltant de 50.000 unitats de tots els seus models pel 2027. Segons ha confirmat el conseller delegat d’Ebro, Pedro Calef, abans de començar la producció la marca ja té comandes a cinc països a Europa.
L’activitat a l’antiga fàbrica de Nissan comença a fer-se efectiva. Després de mesos de perllongaments i demores, el hub liderat per QEV i BTech ja ha anunciat una de les seves primeres produccions. De la mà d’Ebro s’obriran línies de muntatge i fabricació d’una nova pick-up elèctrica i altres vehicles que ja han obtingut ofertes per ser venuts a cinc països europeus. Aquest nou model ha estat presentat al Saló de l’Automòbil i tindrà una autonomia de més 400 quilòmetres. Tot i això, no es preveu que comenci la seva producció oficial fins a l’any que ve.
Una iniciativa per reubicar treballadors de Nissan
En total, hi ha uns 1.200 d’extreballadors de Nissan estan pendents que tornin a activar-se les contractacions. Calef ha enviat un missatge de confiança als empleats que esperen tornar a treballar. “Els sindicats han col·laborat molt i el projecte ha de sortir bé. Els hem de transmetre confiança que recuperaran el lloc de treball com més aviat millor”, ha dit. D’altra banda, el conseller delegat d’Ebro ha remarcat que la presentació de la pick-up, que aprofita en part les línies d’un antic model de Nissan, és “molt emotiu” perquè representa el retorn a la fàbrica que va veure néixer la marca Ebro el 1967 i que posteriorment va adquirir l’automobilística japonesa. “És emocionat que pugui renéixer Ebro a la mateixa fàbrica que va inaugurar”, ha afirmat.