La companyia EV motors, matriu de la marca Ebro i sòcia de la xinesa Chery, ha debutat aquest dilluns al BME Growth -la borsa de les pimes- amb una pujada de prop del 20% de les accions, per situar-les fins als 8,18 euros per participació passats dos quarts de quatre. La companyia, que té per objectiu revitalitzar l’antiga planta de Nissan a la Zona Franca, havia fixat un valor inicial de 6,88 euros per acció i una valoració de 328,8 milions d’euros. Amb aquestes xifres, EV motors ha protagonitzat l’operació de finançament més gran prèvia a la incorporació d’una empresa al BME, en la qual va recaptar 40 milions d’euros. A més, l’operació permetrà a la companyia impulsar el pla estratègic.

El president d’EV Motors, Rafael Ruiz, i el conseller delegat d’Ebro, Pedro Calef, han protagonitzat el tradicional toc de campana per marcar l’inici de la cotització al Palau de la Borsa de Madrid. Poc després, Ruiz ha assegurat que la voluntat de la companyia “és obrir aquest projecte a tots els que es vulguin sumar a la reindustrialització i al desenvolupament tecnològic” de Catalunya de la mà d’una marca nacional d’automoció que treballa per la mobilitat sostenible.

El president de Chery, Tongyue Yin /EP
El president de Chery, Tongyue Yin /EP

EV Motors va anunciar l’aliança amb el fabricant xinès per fabricar vehicles de la marca Ebro i del grup Chery a l’antiga fàbrica de Nissan de la Zona Franca de Barcelona el 19 d’abril passat. Prèviament, els impulsors del projecte ja havien guanyat la propietat dels actius de Nissan, després d’anys de negociacions per reindustrialitzar la planta. De fet, ja està previst que la producció dels dos primers models, l’Ebro S700 i l’S800, comenci a finals d’aquest mateix 2024, mentre que l’Omoda 5 haurà d’esperar al 2025.

Chery podrà adquirir 9,9% d’EV Motors fins al 2028

A propòsit d’això, cal recordar que Chery podrà adquirir un 9,9% del capital social d’EV Motors abans dels 2028, encara que de moment l’entrada de Chery a l’accionariat de l’automobilística “no es contempla”, segons assegura Ruiz. Tot i això, en el fullet enviat pel fabricant a Borses i Mercats Espanyols (BME) s’especifica en un dels apartats que Focus On Next Frontier S.L. -representada per Rafael Ruiz i Daniel Asensio- “va concedir una opció de compra per un percentatge del 9,9% del capital a O&J Automotive Netherlands”, és a dir, a Chery.

En tot cas, avui dia l’accionariat d’EV Motors estarà controlat per Rafael Ruiz, el seu president, que compta amb una participació directa de gairebé el 49% a través de Focus On Next Frontier S.L., Daniel Asensio i Pedro Calef, cadascun amb un 8,3% de l’accionariat.

Més notícies
Notícia: L’Estat prepara un reglament per limitar el lloguer turístic i de temporada
Comparteix
El president Pedro Sánchez també ha anunciat una partida de 200 milions d'euros en bons de lloguer per a joves
Notícia: La Generalitat obre la porta a nous impostos turístics
Comparteix
La nova directora de Turisme segueix els passos de l'Ajuntament de Barcelona i aposta per incrementar la pressió sobre els viatgers
Notícia: El binomi talent-innovació, clau en el món de l’empresa
Comparteix
La tecnologia i la gestió de les persones es donen la mà a la Barcelona New Economy Week (BNEW) gràcies a BBVA | Perfils del nivell de Sacha Michaud, Joan Roca o Toni Segarra exposen les seves experiències
Notícia: El camp català espera el nou Govern: els deures d’Illa amb els pagesos
Comparteix
Els productors del país valoren un organigrama propi i "més tècnic" | Sindicats i organitzacions, "preocupats" pel pressupost dedicat a Agricultura

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa