Cupra torna a provocar una important accelerada als resultats de Seat. Fins al setembre, l’automobilística catalana amb seu a Martorell registra un benefici rècord de 501 milions d’euros impulsat pel bon rendiment de la seva línia de vehicles elèctrics. El resultat suposa capgirar les males sensacions del tercer trimestre del 2022, quan els problemes a la cadena de subministraments i la crisi dels microxips va fer lamentar a la companyia unes pèrdues de 10 milions d’euros. La facturació total durant el període s’ha elevat fins als 10.837 milions d’euros, un alça del 38,6% en termes interanuals, amb un augment de la demanda tant entre els vehicles tradicionals com en els models de Cupra.
La distribució de vendes, però, encara no es coneix, si bé la matriu alemanya de Seat, Volkswagen, ha comunicat que els models Formentor i Born han estat “especialment populars”. Per unitats, Seat ha fet entrega de 454.000 unitats durant els nou primers mesos de l’any, si bé aquesta xifra inclou les vendes del model Audi A1, una de les insígnies del grup Volkswagen que també es fabrica a la planta de Martorell. Aquest volum de vendes suposa una alça interanual propera al 37% en comparació amb els 333.000 vehicles venuts ara fa un any.

Volkswagen s’estanca
El creixement de Seat no ha estat acompanyat pel mateix ritme a la matriu. Els beneficis després d’impostos de Volkswagen s’han quedat en els 12.868 milions d’euros, un 0,6% més que durant el mateix període de l’any anterior; mentre que el benefici atribuïble cau un 7,5%, fins als 11.348 milions. Segons la multinacional, l’efecte negatiu de l’augment de preu de les matèries primeres ha suposat un batzac de 2.000 milions d’euros per al balanç, especialment al voltant de les seves principals marques: la mateixa Volkswagen, Skoda i Seat/Cupra. Tot i l’estancament, el director financer de la companyia, Arno Antlitz, assegura que es troben en “un camí sòlid”. “Hem tornat a augmentar els volums de vendes i ingressos”, raona el directiu.