La tecnologia continuarà avançat aquest 2024. De fet, moltes de les professions tal com les coneixem actualment deixaran d’existir. Tot i que el canvi ja fa temps que s’ha iniciat, cada vegada hi ha més interès empresarial per nous perfils professionals que puguin carregar el pes d’aquest canvi. Un informe de la xarxa social i professional, Linkedin ha fet un llista d’aquelles professions que seran clau aquest 2024. En aquest sentit, analitza tots els sectors del món empresarial que han quedat obsolets i enumera aquelles figures que seran essencials pel bon funcionament de les empreses del futur. Des de la ciberseguretat fins a la sostenibilitat, passant per la realització de projectes i la logística, les professions del nou món demanen més competències digitals i tecnològiques, així com habilitats de resolució de conflictes.Analista de centre d’operacions de ciberseguretat: S’encarrega de monitorar les alertes de seguretat informàtica d’una empresa, validar-les i actuar amb rapidesa per a evitar una amenaça, així com buscar altres possibles riscos presents en la xarxa. D’aquesta manera treballa per vetllar per la seguretat de la companyia així com l’encriptació de les dades més sensibles.
Analista de desenvolupament de software: És la persona que desenvolupa tots els components d’un software i supervisa el procés de creació d’aquesta mateixa tecnologia. També és l’encarregat del manteniment i les proves de seguretat i efectivitat del producte.
Responsable de sostenibilitat: Crea, implementa i coordina l’estratègia de sostenibilitat d’una companyia i s’encarrega d’elaborar els informes per a garantir el seu compliment. En aquest sentit, és la persona que implementa totes les decisions que van relacionades amb la cura del medi ambient i, per tant, és el responsable que una empresa es comporti de manera adient envers el canvi climàtic.
Gerent de vendes de comptes clau (Key Account Sales Manager): Gestiona la relació d’una empresa amb els seus clients més rellevants. Es podria dir que és l’encarregat de portar la informació dels usuaris VIP, o bé aquells que tenen dipositada dins de la companyia la seva informació més sensible. Fa el seguiment dels projectes en curs i també la cerca de nous acords.
Responsable de desenvolupament de vendes: Busca les noves oportunitats de negoci dins del mercat i també els nous clients per la companyia. Elabora les propostes per atraure als usuaris i fa el seguiment dels acords fins que s’acaben tancant.

Expert logístic: Analitza les necessitats logístiques d’una companyia i cerca la manera més eficient de solucionar-les. Dins de la cadena de valor, aquesta figura s’encarrega del transport dels productes, el seu emmagatzematge i el lliurament al client final. Supervisa i informa de tot allò que està bé, malament o es pot millorar en la logística de la cadena de producció.
Responsable de creixement: Elabora l’estratègia d’una empresa per fer créixer el seu producte o servei. És l’encarregat de buscar les oportunitats per donar a conèixer un producte, així com la identificació del seu públic objectiu. També és el responsable de les estratègies per augmentar l’interès i el nombre de clients.
Enginyer de plataformes: Dissenya i gestiona les eines, serveis i fluxos de treball que utilitzen desenvolupadors i enginyers per fer la seva feina. En aquest sentit, és una figura de supervisió i, per tant, es troba en contacte constant amb els treballadors per buscar l’optimització dels processos. També és l’encarregat d’investigar com automatitzar les tasques.
Analista d’inversió: Aquesta figura és l’encarregada de buscar oportunitats d’inversió d’una companyia. Presenta les propostes més suculentes al comitè directiu i col·labora amb el tancament dels acords empresarials relacionats amb les injeccions de diners.
Especialista en formació: Elabora els plans de formació dirigits als treballadors d’una empresa, imparteix tallers i gestiona els acords formatius de la companyia amb altres organitzacions.