Meta ha decidit crear una versió sense anuncis per les seves xarxes més famoses: Facebook i Instagram. La companyia ha anunciat que oferirà un pla de subscripció sense publicitat a Europa el novembre vinent que costarà 9,99 euros al mes per a la versió web o 12,99 euros mensuals per a iOS i Android. D’aquesta manera, Meta busca alinear-se amb els requisits del Reglament General de Protecció de Dades (GDPR, per les seves sigles en anglès), que és un conjunt de normes relacionades amb la protecció dels usuaris quant al tractament de les seves dades personals i a la lliure circulació d’aquestes dades a la Unió Europea (UE).
En aquest marc, tal com es va poder conèixer a principis d’octubre, Meta ja planejava implementar un nou sistema de subscripció amb el qual els usuaris paguessin per accedir als seus serveis sense anuncis ni contingut publicitari personalitzat. Ara, de cara a adaptar-se definitivament a les noves regulacions aprovades per la UE i oferir als usuaris una versió de les seves plataformes sense publicitat, la companyia liderada per Mark Zukerberg ha anunciat una subscripció sense anuncis per a Instagram i Facebook. Tal com ha detallat la companyia en un comunicat en el seu blog, aquesta subscripció sense publicitat estarà disponible el mes de novembre i tindrà un preu de 9,99 euros al mes per a la versió de les xarxes socials en la web, així com de 12,99 euros mensuals en iOS i Android.

No obstant això, com a alternativa, els usuaris poden continuar utilitzant els seus comptes en Instagram i Facebook de manera gratuïta, però amb l’aparició d’anuncis en els seus feeds “que siguin rellevants per a ells”. Així mateix, Meta també ha explicat que aquestes tarifes es llançaran concretament per als usuaris majors de 18 anys pertanyents als països de la Unió Europea, així com als països de l’Espai Econòmic Europeu (EEE) i Suïssa.
Tarifes addicionals si tens més d’un compte
En concret, ha matisat que aquesta nova opció de subscripció s’aplicarà a tots els comptes vinculats en el Centre de comptes d’un usuari, independentment d’on es compri la subscripció. No obstant això, a partir de l’1 de març del pròxim any, Meta ha comunicat que aplicarà una tarifa addicional de 6 euros al mes en la web i 8 euros al mes en iOS i Android per “cada compte addicional que figuri en el Centre de comptes d’un usuari”. També ha especificat que, en el cas de les versions de les xarxes socials per a Instagram i Facebook, s’ha implementat un preu major perquè s’inclouen “les tarifes que cobren Apple i Google a través de les seves respectives polítiques de compra”.