La farmacèutica catalana Almirall va tancar el passat mes de setembre amb un benefici de 13,6 milions d’euros el que suposa un augment del 24,8% més que l’any passat, quan va registrar uns guanys de 10,9 milions d’euros, segons ha informat aquest dijous la companyia en un comunicat.
Part d’aquest augment de beneficis va arribar a través d’una crescuda de les vendes netes, que van assolir els 674,6 milions d’euros, un 6,4% més, de les quals 588,2 milions d’euros provenen del negoci d’Almirall a Europa. Dins d’això, quasi la meitat d’aquestes vendes van provenir del negoci de dermatologia, on es va registrar una facturació de 291,4 milions d’euros, un augment de quasi el 16%. Per contra, als Estats Units, les vendes van descendir un 22%, fins als 44 milions d’euros, mentre que en la resta del món la baixada va ser del 0,2%, fins als 42,4 milions d’euros.
Els ingressos totals, per la seva part, van ascendir un 4,4%, fins als 676,5 milions d’euros, mentre que el resultat operatiu va decréixer un 20,9%, fins als 44,4 milions d’euros. El benefici brut d’explotació (Ebitda) total va ser de 138,2 milions d’euros (-5,6%), en línia amb les expectatives d’Almirall, i reflecteix la menor contribució d’altres ingressos a causa de les fites d’AstraZeneca i Covis en comparació amb els primers nou mesos de l’any anterior. L’Ebitda Core, que exclou l’impacte d’AstraZeneca i Covis, va ser de 137,1 milions d’euros, un 2,3% més.
Inversions
En l’apartat de les inversions, la companyia catalana ha informat que va invertir 78,4 milions d’euros en R+D, un 9,5% més, incloent-hi l’estudi en fase IIIb del nou medicament Lebrikizumab i altres projectes en etapa inicial. Les despeses generals i d’administració es van incrementar un 2,5%, tal com la companyia esperava a causa dels recents i pròxims llançaments.
El president i conseller delegat d’Almirall, Carlos Gallardo, ha valorat aquests “sòlids resultats operatius” i ha destacat que mantenen la confiança en la trajectòria positiva dels motors de creixement de la companyia. De cara a la resta de l’any, l’empresa espera que les vendes creixin en un “dígit mitjà” i que l’Ebitda sigui d’entre 165 i 180 milions d’euros.