Els préstecs hipotecaris d’habitatges han disminuït un 26,7% en comparació el maig del 2022 a Catalunya, segons un comunicat de l’Observatori Notarial de Catalunya d’aquest dimecres. En concret, s’han autoritzat 4.355 préstecs per a la compra d’habitatges, un percentatge que se situa tres punts per sobre de la mitjana del conjunt de tot l’Estat (23,9%). Pel que fa a la compravenda, també ha caigut tant a Catalunya com a l’Estat, un 12,4% i un 11,4% respectivament. Actualment, a Catalunya s’han dut a terme al voltant de 9.039 habitatges. El preu per metre quadrat s’ha situat en els 2.026 euros/m², que representa una valoració anual a alça d’un 3,7% front un augment estatal del 0,8%.

“Les compravendes d’habitatge disminueixen encara menys i els preus es mantenen lleugerament a l’alça, indicadors que afermen un canvi de tendència que ve marcat per l’adquisició d’habitatge sense recórrer al finançament hipotecari”, ha avisat la vicedegana del Col·legi Notarial de Catalunya, Raquel Iglesias. D’aquesta manera, doncs, es perpetua la tendència a la baixa de les hipoteques a causa de la incertesa al voltant de les pujades del tipus d’interès. A més, a causa de la inflació, el preu de l’habitatge està arribant a màxims històrics, la qual cosa també afavoreix a un mercat d’augments constants del preu.

Creix la constitució de noves societats catalanes

La constitució de noves societats a Catalunya ascendeix en un 7,3% interanual, havent-se formalitzat un total de 2.086 i amb un capital mitjà de 16.501 euros, mentre que en el conjunt espanyol l’augment ha estat del 5,9%, fins a les 10.015. Es van registrar 1.582 societats amb un capital social fundacional d’entre tres mil i quatre mil euros -amb un capital mitjà de 3.016 euros– quatre punts més que en el conjunt d’Espanya, on s’han erigit un total de 7.446 noves societats.

Més notícies
Notícia: El Prat supera els 23 milions de passatgers i frega les dades prepandèmia
Comparteix
L'increment interanual de prop d'un 30% deixa l'aeròdrom barceloní a menys de set punts del primer semestre del 2019
Notícia: Els afiliats a la Seguretat Social augmenten un 3% a Catalunya al juny
Comparteix
El sector serveis, que representa el 78,8% de les afiliacions, ha augmentat en 84.705 afiliacions al juny
Notícia: Mango eleva les vendes fins als 1.451 milions
Comparteix
La facturació de la companyia creix un 20% en termes interanuals i esclata els nivells anteriors a la pandèmia
Notícia: Els aliments lideren la caiguda de la inflació fins a l’1,9%
Comparteix
L'IPC se situa a Catalunya per sota dels dos punts per primer cop des de la primavera del 2021

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa