MónEconomia
Acord UE-Alemanya per la prohibició de motors de combustió el 2035

El vicepresident de la Comissió Europea per al Pacte Verd Europeu, Frans Timmermans, ha anunciat aquest dissabte un acord amb Alemmacroanya per a l’aixecament del seu veto a la prohibició de motors de combustió en 2035. “Hem arribat a un acord amb Alemanya sobre l’ús futur de combustibles sintètics en els automòbils”, ha anunciat Timmermans al seu compte de Twitter.

Brussel·les havia plantejat un possible encaix dels combustibles sintètics en el marc de les negociacions per a la prohibició de la venda dels vehicles de combustió a la Unió Europea (UE) a partir de 2035, una mesura que havia quedat paralitzada pel fet que el Govern alemany vol incloure aquest tipus de carburants en l’acord.

El vicepresident executiu de la Comissió Europea, Frans Timmermans, en una roda de premsa / ACN
El vicepresident executiu de la Comissió Europea, Frans Timmermans, en una roda de premsa / ACN

Prohibició a partir del 2035

La prohibició de comercialitzar vehicles de combustió, inclosos els de gasolina, dièsel i híbrids, a partir de 2035, es va ajornar sense nova data pels dubtes d’últim moment expressades per Alemanya i Itàlia i que podrien posar en risc l’adopció de la nova norma, que forma part del paquet climàtic que la UE vol impulsar aquesta legislatura per a reduir almenys en un 55% les emissions contaminants del bloc en l’horitzó de 2030 i respecte a les de 1990.

Aprovat al Parlament Europeu

La mesura ja es va aprovar en el ple del Parlament Europeu del passat 14 de febrer, però va anar en les negociacions a nivell d’ambaixadors on Alemanya va mostrar les seves reticències sobre un acord entre institucions que ja es va acordar la passada tardor.

“Ara treballarem perquè s’adoptin els estàndards de CO₂ per a automòbils al més aviat possible”, ha afegit Timmermans, abans d’avisar que el marc legal per a l’encaix dels combustibles sintètics solo es desenvoluparà quan l’acord de base sigui desbloquejat i adoptat pels 27.

Més notícies
L'exoesquelet que distribueix la catalana Healthy Suits / Cedida
Healthy Suits, l’esquelet capaç de reduir el 60% de les lesions lumbars
Notícia: Healthy Suits, l’esquelet capaç de reduir el 60% de les lesions lumbars
Comparteix
El prototip japonès que distribueix la start-up catalana està destinat a totes aquelles persones que treballen amb càrregues pesades
Seu empresarial d'Accenture / EP
Accenture confirma un acomiadament massiu que afectarà la filial de l’Estat
Notícia: Accenture confirma un acomiadament massiu que afectarà la filial de l’Estat
Comparteix
Segons confirma la companyia, 19.000 persones es veuran afectades per la reducció de plantilla en tot el món
El ministre de la Seguretat Social, José Luis Escrivá / Jesús Hellín - Europa Press
L’Airef qüestiona la reforma de pensions: “Augmentarà la despesa”
Notícia: L’Airef qüestiona la reforma de pensions: “Augmentarà la despesa”
Comparteix
Es podrien elevar les comptes públiques per sobre del 8% del PIB i el deute públic podria arribar a tocar el 150%
Imatge d'arxiu de la seu de la Comissió Europea / Europa Press - Contacto - Zheng Huansong
Europa admet incertesa al sector financer, però en defensa la resiliència
Notícia: Europa admet incertesa al sector financer, però en defensa la resiliència
Comparteix
Els mandataris europeus han tornat a insistir en la necessitat d'avançar cap a la unió bancària

Comentaris

  1. Icona del comentari de: PERELL a març 25, 2023 | 19:16
    PERELL març 25, 2023 | 19:16
    No cal dir que no han explicat com s'ho pensen fer per fer el transport per carretera i de distribució regional i local amb camions elèctrics. Algú s'ha molestat en convertir els milions de tones de combustible gasoil que consumeix la UE en kW/h? quants milers de GW/h son? Quantes centrals elèctriques s'hauran de construir per carregar les bateries de tot el transport de mercaderies i de persones? Com generaran aquets milers de GW/h ? Qui les pagarà? Qui les construirà i s'enriquirà amb la seva construcció? Quines línies de alta tensió i de baixa tensió seran necessàries per distribuir tota aquesta brutal energia elèctrica? Qui les pagarà? Qui les construirà i s'enriquirà amb la seva construcció? Tota norma o llei feta per un parlament o un govern que no te des d'un principi un pressupost clar i aprovat de com portar-la a terme es una estafa als ciutadans i els polítics europeus estan massa acostumats a no passar comptes dels seus disbarats polítics , econòmics i morals. Els europeus anem cap el pedregar.
  2. Icona del comentari de: Fran BCN a març 25, 2023 | 21:53
    Fran BCN març 25, 2023 | 21:53
    El.cotxe elèctric és una autèntica frikada. Quan sàpiguen que les bateries valen uns 5000 a 8000€, llavors potser s' ho pensin...
  3. Icona del comentari de: teix a març 26, 2023 | 10:39
    teix març 26, 2023 | 10:39
    Ja sabem que els acords es fan i es desfan...
  4. Icona del comentari de: PERELL a març 26, 2023 | 20:45
    PERELL març 26, 2023 | 20:45
    Quatre números Ens estan prenen el pel dient-nos que el futur es el cotxe elèctric, aquí teniu quatre números que ho demostren, si voleu de una manera un poc precisa però si molt aclaridora. •El consum total a Espanya de combustibles per automoció del any 2022 ha estat de 28.000.000 tones = 28.000.000.000 kg •Com que els combustibles d’automoció tenen una densitat aproximada de 0,85 kg/litre les 28.000.000.000 kg de combustible : 0,85 Kg/l densitat = 34.000.000.000 de litres.de combustible d'automoció •1 litre de combustible d’automoció ( gasoil-benzina) es equivalent aproximadament a 10 kW/h. •Si convertim tot el consum de gasolines i gasoils a kW/h dona que 34.000.000.000 litres x 10 kW/h = 340.000.000.000 kW/h = 340.000 GW/h •Aquesta seria la potencia elèctrica necessària a generar per carregar les bateries dels tots els cotxes, camions, autobusos, furgonetes, que fan el transport de persones, i mercaderies fossin elèctrics i tinguessin les mateixes prestacions que els cotxes , camions, autobusos, furgonetes actuals. •S´ha de tenir en compte que la producció total elèctrica espanyola comptant nuclears, tèrmiques, hidràuliques i eòliques el any 2022 ha estat de només 286.000 GW/h. •Per poder carregar les bateries de tot un idíl·lic parc mòbil totalment elèctric, que donés tots els mateixos serveis de transport de mercaderies i persones que tenim ara, faria falta com a mínim doblar tota la producció elèctrica espanyola actual. •Per poder distribuir tota aquesta energia elèctrica farà falta doblar les línies de distribució de alta i baixa tensió •Quins tipus de centrals de producció elèctrica es construiran? •Quina energia faran servir per generar electricitat? •On es construiran? •Que costaran? •Qui ho pagarà? •Quines empreses les construiran? Feu-vos totes aquestes preguntes i arribareu a la conclusió de que ens estan prenen el pel

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa