L’empresa d’infraestructures aeroportuàries Aena comunica uns beneficis de 499,2 milions d’euros durant els nou primers mesos de l’any, un 500% més que ara fa un . L’operadora d’aeroports confirma així la recuperació del sector aeri després de la pandèmia, amb una acceleració de l’activitat que fa de contrapès de l’elevada inflació i l’espiral de costos energètics.
La xifra de passatgers a l’Estat s’ha elevat durant l’any fins als 184,2 milions, un 140,7% més que ara fa un any, quan les restriccions van fer perdre més de 120 milions d’euros a la companyia. Amb tot, els ingressos consolidats de la companyia han superat els 2.915 milions d’euros, un creixement en comparació amb el mateix període de 2021 del 65,6%.
D’aquests, els ingressos aeronàutics suposen una aportació dels 1.824,5 milions d’euros, un 112,2% més que ara fa un any. A l’altra cara de la moneda, els ingressos comercials van caure lleugerament, un 5,3% més. A l’altra banda del balanç, l’augment del preu de l’electricitat ha disparat en més de 150 milions d’euros la despesa d’Aena en aquesta partida, que ha arribat fins a les 1.566,5 milions d’euros, un creixement interanual del 41,8%.
Cau el deute
Els bons resultats dels tres primers trimestres han permès una reducció substancial del passiu d’Aena. El deute de l’operadora ha caigut durant els primers nou mesos de l’any en més de 1.000 milions d’euros: dels 7.446,3 milions d’euros del 2021 ha caigut a 6.365,3 milions. Així, el marge de beneficis d’explotació ha augmentat en prop de 20 punts percentuals, fins al 44,6%.
Influència internacional
Aena gestiona, a més dels aeroports espanyols, sis aeròdroms al Brasil i el de Luton, a Londres. La facturació internacional de la gestora, així, es va incrementar en 204,4 milions d’euros, un alça del 133,8%. L’aeroport de la capital del Regne Unit va augmentar el trànsit un 264,7%; mentre que els brasilers van augmentar un 26,9%.