La segona jornada del tall per obres entre Barcelona i el Camp de Tarragona no ha millorat el malestar dels usuaris amb Rodalies. A primera hora d’aquest dimarts, l’estació de Sant Vicenç de Calders, un dels punts calents de la mobilitat ferroviària de la zona, s’ha omplert de gom a gom. Segons indiquen els usuaris, la percepció és que els trens van més plens perquè hi ha viatgers procedents de Tarragona que arriben a Sant Vicenç en bus i pugen al tren de Rodalies en comptes d’esperar el servei regional semidirecte a Barcelona -les dues maneres de transport ferroviari que connecten amb la capital catalana. Aquesta percepció, doncs, es converteix en malestar: “És un desastre total”, exclama un usuari en conversa amb l’Agència Catalana de Notícies (ACN).
Aquestes obres al túnel de Roda de Berà emmarcades dins les actuacions del corredor mediterrani, les quals s’allargaran fins a principis del mes de març de l’any vinent, han agreujat un problema latent al Camp de Tarragona: la baixa freqüència de Rodalies en comparació a l’elevat volum de passatgers que fan servir el servei. “Podríem seure tots si incrementessin la freqüència, però al final sembla que ens hàgim conformat”, lamenta la Judit, que cada matí agafa el tren a tres quarts de vuit i assegura que, sistemàticament, “la gent va a peu dret per a un recorregut de més de 40 minuts”. Segons detallen diversos usuaris, però, aquesta situació no és nova, sinó que ja fa mesos que s’arrossega.

Les obres emboliquen les mancances del Camp de Tarragona
Entre els passatgers que aquest matí han pogut agafar el tren es percep una sensació de malestar pels canvis de mobilitat ocasionats per les obres: “Ahir va ser un desastre total: el tren va arribar ple a Cubelles [tres parades després de l’inici del recorregut] i quasi no podem pujar, i a més al Prat es va estar 20 minuts aturats sense explicació”, explica en Tomàs, que cada dia agafa el tren a tres quarts de nou per arribar a la feina a Barcelona, tot i que assegura que “sempre arriba tard”. Una idea que també comparteix l’Iris, que assegura que els trens van molt més plens de l’habitual: “No et podies moure allà dins”, etziba. Per tal de resoldre aquesta problemàtica, els usuaris reclamen a l’operadora ferroviària que incrementi la freqüència de pas dels trens, però també la seva capacitat: “No sé qui dirigeix els horaris, però és una vergonya que ningú s’atreveixi a donar una explicació”, exclama la Susana.
En aquesta línia, els usuaris consultats per l’ACN també demanen a l’administració catalana que es posi en marxa una línia de bus exprés que uneixi Cubelles amb el centre de Barcelona, ja que altres poblacions properes, com ara Vilanova, Sant Pere de Ribes o Sitges, sí que en disposen d’un. A hores d’ara, però, els usuaris de l’R2 Sud hauran de continuar afrontant amb resignació els pròxims mesos d’obres i, si s’escau, adaptar la seva rutina a la nova mobilitat.