El saló de turisme B-Travel arriba a una nova edició amb un augment de més del 20% dels expositors i fregant ja la xifra dels 130. En aquest sentit, des del congrés asseguren que aquesta edició suposarà un “salt quantitatiu i qualitatiu” i reunirà 129 expositors al recinte de Montjuïc de Fira de Barcelona del 15 al 17 de març. Així ho ha destacat aquest dijous la directora del congrés, Marta Serra, que també ha afegit que els expositors indirectes arribaran a les 650 marques i que la representació internacional serà “molt important”.
Entre altres països, es reuniran a Barcelona per presentar els seus actius turístics països com el Brasil, Cuba, Croàcia, els Estats Units, República Dominicana o Tanzània. A més, també hi haurà una quarantena d’agències especialitzades que ofereixen viatges a Albània, l’Argentina, Xile, Colòmbia, Grècia, Islàndia i l’Índia, entre altres. Com a gran novetat, el B-Travel recuperarà l’àmbit dels creuers amb la participació de vuit operadors, des que el sector va deixar de participar en 2019 per la pandèmia.
Per altra banda, president del B-Travel, Martí Sarrate, ha confiat que aquesta edició aconsegueixi o superi en nombre de visitants a la de 2019, quan va reunir 30.000 persones, 5.000 més que el 2023: “Estem convençuts que arribarem a aquestes xifres”.
Recuperar la gastronomia de quilòmetre zero
a més, el saló de turisme també oferirà als visitants la possibilitat de viatjar a través del sentit del gust al seu espai de restauració, el renovat B-Delicious Fest, que aquest any aposta per concedir més protagonisme als productes de proximitat. Concretament, es podran degustar 28 “platets” en un viatge gastronòmic amb la sostenibilitat com a gran protagonista. A més, també s’oferirà una altra activitat, el B-Travel Passport, una gimcana a través dels estands d’empreses col·laboradores amb premis valorats en fins a 5.000 euros, que inclouen paquets de viatges i vols en helicòpters.
Catalunya, una destinació per a tot l’any
Per altra banda, la directora general de Turisme de la Generalitat, Marta Domènech, ha assegurat que el saló és una porta per a donar a conèixer Catalunya com a destí entre la seva pròpia societat, que veu “extremadament visitable durant tot l’any”, en la línia d’impulsar un turisme sostenible i desestacionalitzat que defensa la Generalitat. En aquesta línia, la directora general ha defensat que Catalunya ha de potenciar els seus “trets identitaris” en la seva oferta turística, entre els quals ha destacat la gastronomia i l’enologia.
Sarrete ha recordat que el turisme domèstic “va ser el primer a reaccionar i va impulsar la reactivació turística” després de la pandèmia quan, al seu judici, els visitants catalans van descobrir llocs que no coneixien. Ha subratllat la resiliència que ha demostrat el sector, i ha advocat per “continuar apostant per la seva transformació”, basar-la en la digitalització, la sostenibilitat, i prioritzar la qualitat sobre la quantitat.