Les vendes del sector català de l’automoció haurien de recuperar-se el 2023. Així ho indica un estudi de MSI Iberia, segons ha informat la patronal catalana de l’automoció Fecavem. Així, el mercat automobilístic del país tornaria a superar amplament les 100.000 unitats venudes i entregades durant el 2023 gràcies a les millors perspectives macroeconòmiques i les inversions europees que arriben a les empreses clau del vertical.

Així, l’informe de la consultora MSI ressalta una acceleració del mercat del 10% en termes interanuals, el que suposaria arribar a les 112.184 unitats venudes, més de 10.000 per sobre de les del 2022, quan amb prou feines van superar les 101.000. Segons ha apuntat l’analista José Manuel López, la millora de la salut de l’automòbil català s’emmarca en unes bones expectatives del sector a tot l’Estat.

De fet, l’informe preveu uns resultats encara més optimistes que les estimacions amb què ha tancat el sector enguany. Segons López, l’automòbil espanyol vendria més de 952.000 unitats el 2023, prop de 140.000 més que durant el 2022. Les previsions dels empresaris de l’automòbil, prou optimistes, situaven la xifra de vendes en les 900.000 unitats, unes 52.000 menys que les que revelen les conclusions d’MSI.

Crisi de subministraments

Les dades publicades per MSI, BBVA i Fecavem revertirien una tendència present des de la pandèmia d’alentiment del mercat automobilístic. Els colls d’ampolla globals que les dificultats de transport generades per la crisi sanitària van portar al sector es van saldar amb un descens del 8,1% de les matriculacions durant el 2022, segons la patronal espanyola Anfac. Un retorn de l’activitat comercial internacional, unit amb les millors perspectives macroeconòmiques, canviarien el “desfavorable escenari” que els empresaris del sector han identificat els darrers dotze mesos.

Administracions a favor

Durant la presentació de les dades, el president de Fecavem i del Gremi del Motor Jaume Roura ha reclamat que els governs ofereixin “suport” al sector. “Calen governants que donin suport a les fàbriques i els concessionaris”, defensa l’empresari, tot considerant-los “els principals motors de la indústria actual”. Un bon rendiment del mercat automobilístic serviria, segons la patronal, per “avançar cap a la normalitat i unir tota la cadena de valor”, un factor necessari per enfrontar el futur del sector.

Més notícies
Notícia: Foment acusa Díaz de “demonitzar els empresaris”
Comparteix
La patronal catalana nega que els negocis s'estiguin "forrant" amb la inflació i retreu el "populisme" de la ministra de Treball
Notícia: Europa no podrà evitar la recessió aquest 2023
Comparteix
Els principals causants de la recessió seran la política energètica i l'evolució de la política monetària
Notícia: La contractació logística catalana tanca el millor any de la seva història
Comparteix
Les operacions immobiliàries al sector es disparen fins als 243.000 metres quadrats a Catalunya amb especial acceleració fora de Barcelona
Notícia: Catalunya va tancar el 2022 amb quasi 3,5 milions d’afiliats
Comparteix
Els afiliats a la Seguretat Social van créixer un 2,7% en comparació amb el 2021

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Pol a gener 13, 2023 | 17:55
    Pol gener 13, 2023 | 17:55
    L'automòbil "català" o el mercat català o sector de l'automòbil ? No costa gaire d'escriure titulars clars i entenedors. És clar que d'automòbils de combustió catalans, o fabricats al nostre país, a banda dels Fords valencians d'Almussafes, hi havia fins fa poc Nissan i ara resta Seat / Cupra, però, els fabricants no son catalans. Una altra cosa son els vehicles elèctrics que diuen que els motors es poden muntar en xassís i carrosseries dissenyades i fetes en proximitat, i doncs, muntar un auto o furgoneta més fàcilment que els de combustió. Potser com els computadors fa anys, que n'hi havia de "grans" marques i de fabricants petits a la cantonada de casa que en muntaven i els venien. Aleshores ens aproximaríem més a "l'automòbil català".

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa