MónEconomia
Gairebé 400 persones moren per accident laboral a l’Estat el 2023

Un total de 399 treballadors van morir en accident laboral en els set primers mesos del 2023, 76 menys que en igual període del 2022. Així doncs, han perdut la vida un 16% menys persones que l’any passat, segons dades provisionals publicades aquest dimecres pel Ministeri de Treball i Economia Social. La major part dels accidents mortals es produeixen per infarts i vessaments cerebrals, accidents de trànsit, atrapaments i amputacions, caigudes i col·lisions contra objectes en moviment.

El ministeri ha presentat les dades aquest dimecres i ha constatat una tendència a la baixa, no només de les morts sinó també de les baixes laborals. En concret, els accidents amb baixa laboral van disminuir un 0,7% fins a juliol amb relació al mateix període del 2022, fins a un total de 360.594 sinistres, dels quals 312.708 es van produir en el centre de treball (un 2,1% menys) i 47.886 van ser accidents in itínere (els que es produeixen en el trajecte de casa al treball o viceversa), amb un avanç interanual del 10,1%.

Tots els sectors van retallar la seva xifra de sinistres mortals respecte als set primers mesos de 2022. El descens més gran el va anotar el sector agrari, que va registrar 38 morts (-38,7%), seguit de la construcció i de la indústria que, amb 70 i 58 sinistres mortals, van reduir el nombre de treballadors morts un 18,6% i un 12,1%, respectivament.

D’acord amb les dades provisionals del ministeri, els accidents mortals en jornada de treball van baixar un 14% fins al juliol, en registrar-se 332 morts, 54 menys que en igual període del 2022, mentre que els sinistres in itínere amb resultat de mort van disminuir un 24,7%, fins a un total de 67 morts. Dins dels accidents mortals en jornada de treball, el sector serveis va registrar el nombre més gran de morts, 166, la qual cosa suposa un 3,5% menys que en el període gener-juliol del 2022.

Més notícies
Notícia: Lotte Energy Materials invertirà fins a 1.200 milions a Mont-roig del Camp
Comparteix
El projecte industrial donarà feina a 600 persones i ocuparà 441.400 metres quadrats
Notícia: Open Cosmos capta 45 milions per reforçar el lideratge al sector espacial
Comparteix
Amb aquesta ronda, Open Cosmos vol accelerar el creixement i expansió internacional i ampliar la seva oferta
Notícia: Xifres rècord del preu del lloguer català: 12,34 euros per metre quadrat
Comparteix
Barcelona és la capital més cara de l'estat espanyol
Notícia: Brussel·les investigarà la Xina per ajudes il·legals al cotxe elèctric
Comparteix
Von der Leyen ha alertat que la Xina manté un preu “artificialment baix gràcies a enormes subvencions estatals”

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa