MónEconomia
CCOO posa 21 denúncies a IQOXE per vulnerar drets després de l’explosió

Comissions Obreres (CCOO) ha presentat fins a 21 denúncies a Inspecció de Treball relacionades amb la vulneració de drets laborals i la manca de seguretat en les instal·lacions d’IQOXE a Tarragona. Tots els recursos, excepte un, han estat admesos des de l’explosió de la planta el gener del 2020. Per concretar, quatre de les denúncies fan referència a la vulneració de drets fonamentals dels treballadors, vuit sobre un dèficit en matèria de salut laboral, set sobre mancances en seguretat industrial i quatre sobre falta de condicions laborals. Inspecció de Treball ha determinat que nou d’aquestes són faltes greus i dues d’elles les ha qualificat de molt greus.

El secretari general de CCOO d’Indústria de Catalunya, José Antonio Hernández, ha assegurat que hi ha una “falta de seguretat laboral” cap als treballadors i, en conseqüència “industrial”. El sindicat ha fet públiques aquestes denúncies la mateixa setmana que hi ha convocada una vaga per exigir la readmissió del president del comitè d’empresa d’IQOXE, Fran Pizarro. I és que, la companyia va acomiadar fa un mes el president del comitè d’empresa, després d’una baralla amb un company d’UGT. Hernández ha insistit que es tracta d’un acte de “repressió sindical”, qualificant l’actuació de “cacicada”. Per reclamar la readmissió del treballador, CCOO ha convocat vaga de 24 hores els dies 12 i 14 d’abril.

Un accident no canvia res

Les denúncies són per casos com ara que després de l’accident del 2020, quan van morir dos treballadors i un veí de Torreforta, l’empresa va reiniciar la seva activitat sense fer una avaluació de riscs. També es recull un incendi del maig de 2020 que va ser qualificat de “greu”, la falta de formació dels treballadors en matèria contra incendis o l’excés d’hores de treball.

Per tot això, CCOO ha fet una crida a l’Associació Empresarial Química de Tarragona (AEQT) perquè no permeti “actuacions empresarials d’aquest calibre” a Tarragona, ha dit Hernández. També ha reclamat a l’administració, concretament al Departament d’Empresa i Treball i a Interior, que siguin “més contundents”. Finalment, el secretari d’Indústria de CCOO ha comentat que traslladaran tota aquesta informació relacionada amb IQOXE al Ministeri d’Indústria i de Treball per “corregir aquesta situació”.

Més notícies
Notícia: Empresa sanciona IQOXE amb 2,1 milions per “infraccions greus” de seguretat
Comparteix
El departament proposa quatre multes a la química tarragonina en relació amb l'explosió d'un reactor de l'empresa el gener de 2020
Notícia: El mercat laboral europeu passa la prova de la incertesa global
Comparteix
La volatilitat econòmica que pateixen els grans mercats mostra encara efectes limitats sobre una base de treballadors creixent a la Unió amb tendències sectorials diverses
Notícia: CCOO manté l’estratègia: salaris o conflicte
Comparteix
La negociació col·lectiva ha aconseguit pactar un total de 31 convenis col·lectius que han beneficiat més de 800.000 treballadors
Notícia: CCOO concedeix lligar la revisió salarial a la salut de les empreses
Comparteix
El sindicat proposa a la CEOE aplicar les actualitzacions retributives segons l'IPC només als negocis i sectors que s'ho puguin permetre

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa