Activitat frenètica al recinte Gran Via de Fira de Barcelona, que dilluns ha d’acollir una nova edició del Mobile World Congress, que enguany se celebra del 3 al 6 de març. Amb tota la infraestructura exterior preparada per rebre els visitants de la gran cita mundial de la tecnologia i la telefonia mòbil, els operaris han passat tot el matí d’aquest dissabte enllestir els últims detalls i fer els darrers retocs a l’interior dels pavellons. Fins a l’últim moment, l’organització estarà pendent de cada racó, cada panell i cada senyal per garantir que quan el MWC obri les portes en menys de 48 hores tot funcioni com un rellotge.
El Mobile Wolrd Congress, que té contracte amb Barcelona almenys fins al 2030, celebra la seva 19a edició a la capital catalana amb l’objectiu de tornar a superar els 100.000 visitants que aterraran a la ciutat des de més de 200 països diferents. Els congressistes podran conèixer de primera mà les últimes novetats del mercat de més de 2.700 expositors —xifra rècord per al MWC— i escoltar els debats i ponències més actuals sobre tecnologia amb els 1.200 ponents d’alt nivell que passaran per les sales del congrés. L’organització calcula que l’impacte positiu del congrés rondarà els 550 milions d’euros, una xifra similar a la d’edicions anteriors i que no es podrà augmentar de manera significativa fins que s’acabi l’ampliació del recinte Gran Via.

L’edició que comença dilluns serà l’última de Mats Granryd com a director general de GSMA, l’entitat organitzadora del congrés. Granryd ha garantit que el seu relleu no afectarà la relació del MWC amb Barcelona, que té garantides les pròximes cinc edicions. “Ara per ara no hi ha cap mena de canvi pel que fa als compromisos”, va dir l’encara director general de GSMA durant la presentació de les últimes novetats que es revelaran al MWC. El congrés té signat un contracte amb les administracions fins al 2030 que després es pot renovar automàticament si totes les parts ho accepten. Per rubricar l’acord, els governs implicats —Estat, Generalitat i Barcelona— s’han compromès a incrementar de 15 a 24 milions les aportacions públiques.
Transport públic per anar al MWC
L’Ajuntament de Barcelona ha fet una crida als congressistes i als veïns dels barris que acullen els dos recintes firals on es farà el MWC que facin servir transport públic per evitar aglomeracions i embussos. El consistori ha recordat que actualment la plaça Espanya —a tocar del recinte de Montjuïc i node clau per connectar amb el de Gran Via— està en obres pel perllongament de la línia L8 d’FGC i que ha passat de 7 a 4 carrils de circulació. Tant el metro com els FGC ha reforçat la freqüència de pas i la capacitat dels trens, en especial a l’hora punta, i l’organització del MWC ha contractat amb TMB un servei especial de bus llançadora que connectarà plaça Espanya amb el recinte de Gran Via mentre duri el congrés.