Els establiments d’oci nocturn del Front Marítim de Barcelona és un dels punts amb més facturació i major plantilla de tot el sector a Catalunya. Segons un estudi elaborat per Pricewaterhouse Cooper (PwC) i promogut per les patronals Fecasarm i Spain Nightlife, assegura que els locals van generar un impacte econòmic de 165 milions d’euros l’any passat i una recaptació fiscal de 32,7 milions d’euros. Així mateix, el document conclou que el sector en aquest punt de la ciutat va crear 3.143 llocs de treball directes, indirectes i induïts. Pel que fa a les queixes dels veïns, PwC explica que l’any que es van rebre més queixes veïnals van ser el 2021 coincidint amb el tancament dels locals per la covid.
Per cada lloc de treball directe al front marítim, se’n deriven dos totals a Catalunya. Aquesta és una de les conclusions que posa de manifest l’informe publicat aquest dimarts. Així doncs, queda per escrit que l’oci nocturn és un dels motors clau de l’economia de la ciutat. L’estudi també posa en relleu que per cada 10.000 clients internacionals que visiten aquests locals es creen 13 llocs de treball a l’economia catalana. “Les empreses de l’Associació Front Marítim són, dins de la indústria de l’oci nocturn, les que tenen una major facturació i una major plantilla de tot Catalunya”, sosté la directora Strategy&Ecnomics de PwC, Anna Merino.

El tercer lloc més visitat de Barcelona
L’informe també reconeix el Front Marítim com el tercer indret de la ciutat més visitat, amb 2,1 milions de turistes, un 83% més que el 2014, després del Parc Güell i la Sagrada Família. Això suposa, afegeix, que el 21,65% dels turistes que visiten la ciutat —el 79% del qual estrangers— opten per passar els seus moments d’oci en locals de l’AFM.
Un altre dels aspectes que valora l’informe és la convivència amb els veïns i conclou que l’activitat reglada i responsable de l’oci nocturn pot contribuir a millorar la qualitat de vida dels residents de la zona on s’han ubicat els locals. D’aquesta manera, l’estudi remarca que l’activitat regulada dins dels locals no és un problema i no crea conflicte amb els veïns. A part, assegura que fou després de la pandèmia, quan els locals encara estaven tancats, que hi va haver més denúncies.