MónEconomia
El trànsit aeri mundial augmenta al març i escalfa motors per l’estiu

El trànsit aeri mundial de passatgers va augmentar un 13,8% al març en comparació amb el tercer mes de 2023, amb un creixement del 12,3% de la capacitat total i un factor d’ocupació del 82%, un punt percentual més, segons dades de l’Associació Internacional del Transport Aeri (IATA). Així, el transport aeri nacional de viatgers va créixer un 6,6% respecte a les xifres de l’any anterior, mentre que en el mercat internacional es va incrementar un 19%. Amb aquestes dades, el director general de IATA, Willie Walsh, ha destacat que “la demanda de viatges és fort i tot indica que això hauria de continuar durant la temporada alta de viatges d’estiu”.

Per zones, el trànsit internacional de les aerolínies d’Àsia-Pacífic va ser el que més va augmentar al març, amb un 38,5% més en comparació amb 2023. La capacitat va créixer un 37,4% i el factor d’ocupació va pujar 0,7 punts percentuals, fins al 85,6%. Per part dels operadors europeus, el seu trànsit internacional va créixer un 11,6% respecte a l’any anterior, mentre que la capacitat va augmentar un 11,4% i el factor d’ocupació va ser del 80%. A més, les aerolínies d’Orient Mitjà van registrar un augment de demanda del 10,8% el març de 2024, mentre que les aerolínies nord-americanes i llatinoamericanes van créixer un 14,5% i un 19,7%, respectivament.

A Àfrica, el trànsit de les aerolínies va ser un 8,1% superior l’any passat. En el mercat domèstic, la Xina va continuar sent el mercat líder amb un increment del 17,6% respecte a març de 2023, en tant que altres mercats van mostrar un creixement estable amb l’excepció d’Austràlia. “És fonamental que tinguem la capacitat de satisfer aquesta demanda i garantir una experiència de viatge sense complicacions per als passatgers. Això significa avançar urgentment en la resolució dels problemes de la cadena de subministrament i que els aeroports i la gestió del trànsit aeri comptin amb tot el personal necessari i funcionin amb la màxima eficiència”, ha afegit.

Un avió d'Iberia / EP
Avión de Iberia A350 IBERIA (Foto de ARCHIVO) 04/8/2020

Els avions de càrrega també fan bons números

Les dades de la demanda de càrrega aèria també reflecteixen un bon inici de 2024 amb un augment del 10,3% al març respecte al mateix període de 2023. Aquest és el quart mes consecutiu de creixement interanual de la demanda de dos dígits. Sobre aquest tema, el director general de IATA ha destacat que aquest augment va contribuir a uns bons resultats en el primer trimestre, que van superar lleugerament fins i tot els “excepcionalment bons resultats” del primer trimestre de 2021, durant la crisi Covid-19. “Atès que el comerç transfronterer mundial i la producció industrial continuen mostrant una tendència a l’alça moderada, 2024 es perfila com un any sòlid per a la càrrega aèria”, ha afegit Walsh.

Més notícies
Notícia: L’economia catalana serà una de les que més creixerà el 2024
Comparteix
No obstant això, l'AIReF recorda que les previsions es fan en un context d'elevada incertesa en l'àmbit territorial
Notícia: Rècord barceloní: el PIB de la ciutat supera per primer cop els 100.000 milions
Comparteix
La xifra suposa el 34,5% del PIB català i un augment del 2,8% en relació amb el 2022
Entrevista: Riba (PSC): “La transició ecològica requereix fer les coses bé, no deixar de fer-les”
Comparteix
ENTREVISTA al diputat i candidat del PSC a les eleccions del 12-M Jordi Riba
Notícia: Cinc estratègies perquè les pimes sobrevisquin al seu primer any de vida
Comparteix
El 25% de les companyies de l'estat espanyol no superen els 12 mesos inicials del projecte i el 60% es dissol abans dels cinc anys

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa