MónEconomia
Sánchez anuncia els nous beneficiaris del segon Perte del vehicle elèctric

El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, ha anunciat aquest dimarts la resolució dels primers 10 projectes provisionals relacionats amb la línia B -vinculada a la cadena de valor industrial del vehicle elèctric– de la segona convocatòria del Perte del Vehicle Elèctric i Connectat (Perte VEC), amb 170 milions d’euros d’ajudes públiques. Sànchez ho ha anunciat en el marc de l’IV Fòrum Anfac celebrat aquest dimarts i ha detallat que aquestes resolucions tindran una mobilització industrial de 500 milions d’euros. En concret, aquesta nova línia del Perte vehicle elèctric buscarà impulsar plans d’inversió per a la cadena de valor industrial del vehicle elèctric i connectat, els seus sistemes, subsistemes i components, a més d’uns certs sistemes d’infraestructures auxiliars necessaris per al seu desplegament. En total, aquesta línia tindrà un pressupost total de 344 milions d’euros en subvencions i 215 milions en préstecs.

A més, Sánchez ha apuntat que durant l’últim trimestre de l’any s’iniciarà la quarta convocatòria del Perte VEC i que estarà dotada amb més de 1.250 milions d’euros distribuïts en 250 milions en subvencions i 1.000 milions en préstecs. Aquestes ajudes provindran de l’addenda als fons europeus, que s’esperava per a la segona meitat de l’any.

Així, aquestes convocatòries es combinaran amb la tercera convocatòria del Perte VEC, que arribarà “en els pròxims mesos”. Aquesta convocatòria, anunciada pel ministre d’Indústria, Jordi Hereu, a finals de gener, es finança amb romanents existents i està dotada amb 300 milions d’euros i està destinada tant a projectes de bateries com a la cadena de valor del vehicle elèctric.

Cal més infraestructura per al vehicle elèctric

Pel que fa a la penetració i infraestructura del cotxe elèctric a l’estat, Sánchez ha assegurat davant del president d’Anfac i CEO de Seat, Wayne Griffiths, que “no estem satisfets, crec que podem fer molt més i queda molt recorregut”. Tot i això, el president espanyol ha recalcat l’increment del 40% en la instal·lació de punts de recàrrega d’accés públic, fins a uns 30.000 punts, així com l’increment del 50% en la venda de vehicles electrificats, fins a una quota del 12%. “Queda molt recorregut, especialment en un entorn marcat per un dubte de competència tant en l’àmbit europeu com mundial”, ha assenyalat Sánchez.

“Els pròxims anys, des del punt de vista del govern espanyol, seran decisius per a consolidar aquest sector, per a aconseguir també que Europa es mantingui en posicions de lideratge i aconseguir els objectius que en l’àmbit de la descarbonització del transport ens hem fixat”, ha subratllat el cap de l’executiu espanyol. Per això, Sánchez ha assegurat que el govern espanyol redoblarà els seus esforços, continuant amb la col·laboració amb el sector per a reforçar el programa de suport a la compra de vehicles electrificats i a la instal·lació dels punts de recàrrega.

Més notícies
Notícia: Brussel·les aprova la fusió d’Orange i MásMóvil
Comparteix
Les companyies acorden vendre part de les seves freqüències a Digi perquè es converteixi en el quart operador de l'estat espanyol
Notícia: El Prat mira a l’Àsia per definir les seves pròximes rutes internacionals
Comparteix
El Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries de l'aeròdrom barceloní situa quatre ciutats al continent asiàtic i una a l'Amèrica Llatina com a destinacions prioritàries fins al 2025
Notícia: Grifols cau un 7% en borsa per un nou cop de Gotham City Research
Comparteix
El fons baixista emfatitza les seves qüestions sobre la societat Scranton i es vanta d'haver encertat algunes de les especulacions corporatives del seu informe del gener
Notícia: La reducció estatal de la jornada afectaria empreses de més de 50 treballadors
Comparteix
El govern espanyol proposa que la jornada laboral passi a 38,5 hores el 2024 i a 37,5 el 2025

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa