MónEconomia
Puig encara la recta final de la sortida a Borsa amb grans perspectives
  • CA

La firma de cosmètica catalana Puig es prepara per a la setmana en què protagonitzarà la sortida a Borsa europea més gran del 2024. D’entrada, la forquilla de preus oscil·la entre 22 i 24,5 euros per acció, cosa que permetria a la companyia assolir una capitalització borsària de prop de 14.000 milions d’euros -entre 12.700 milions i 13.900 milions. En concret, la grandària de l’oferta és de fins a 3.000 milions d’euros, segons ha assenyalat la companyia, que fixarà el preu definitiu el pròxim 30 d’abril per a començar a cotitzar el 3 de maig. Fonts coneixedores de l’operació han assegurat a l’agència de notícies Europa Press que el motiu de les bones perspectives és l’allau de “demanda”, ja que, partint d’aquesta base, des de la companyia poden cobrir la dimensió de l’oferta.

L’operació, dirigida a inversors institucionals, consisteix en una oferta pública de subscripció (OPS) de noves accions de classe B, amb menys drets polítics, i una oferta pública de venda (OPV) d’accions en mans de la família Puig. Així, amb el tram de la OPS, la firma espera obtenir uns ingressos bruts d’aproximadament 1.250 milions d’euros, al mateix temps que l’accionista majoritari de la societat, Puig, S.L., controlat per Exea -societat patrimonial de la família Puig- ofereix un nombre d’accions en l’oferta secundària amb la finalitat d’aconseguir uns ingressos bruts d’aproximadament 1.360 milions d’euros. Tenint en compte el rang de preus establert, el nombre d’accions d’oferta primària estarà comprès entre 51.020.408 i 56.818.181 títols de classe B, mentre que el nombre d’accions de l’oferta secundària serà d’entre 55.510.204 i 61.818.181.

Imatge de la borsa / EP
Imatge de la borsa / EP

Puig manté la participació majoritària

Ara bé, tot i la sortida a Borsa, la família Puig es manté com a l’accionista majoritari de l’empresa, ja que d’aquesta manera encara conservarà el control polític de l’empresa. És a dir, que tot i el futur borsari de la companyia, la família tindrà el 68% en accions classe A, que compta amb cinc drets polítics per títol, i el percentatge restant fins entre el 70,5% i el 73,44%, en funció de la ‘green shoe’, en accions de classe B, que són les que sortiran a Borsa.

Des del punt de vista de la firma cosmètica, convertir-se en una empresa que cotitza en Borsa implica un “major nivell d’escrutini” per part dels inversors, analistes, reguladors i el mercat en general, “garantint que les pròximes generacions de la família Puig estiguin subjectes als estàndards més alts possibles mentre dirigeixen la companyia en la direcció estratègica correcta”: “Això permetrà a la signatura competir millor en el mercat internacional de la bellesa durant la pròxima fase de desenvolupament. Com a resultat de l’oferta, les estructures corporatives i de capital de la societat s’alinearan millor amb les de les millors empreses familiars del sector de la bellesa prèmium a escala mundial, que compten amb un fort nucli accionarial vinculat en la majoria dels casos a les seves famílies fundadores, la qual cosa fomenta un enfocament de pensament a llarg termini”, argumenten.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa