MónEconomia
El preu mitjà del lloguer a Catalunya se situa en els 868,85 euros

El preu mitjà del lloguer a Catalunya continua pujant, igual que ho fa a la ciutat de Barcelona, on s’ha assolit un nou rècord negatiu. Aquest dilluns s’ha sabut que el preu mitjà del lloguer a Catalunya ja se situa en els 868,85 euros, un 1,7% més que en l’últim trimestre i un 6,9% més interanual. Els preus han augmentat en totes les demarcacions, tot i que la que continua tenint el rècord és la de Barcelona, amb 957,64 euros (un 7,9% més).

A les comarques de Girona, el preu mitjà del lloguer ja arriba als 668,46 euros, un 5,4% anual. A Lleida, el preu mitjà és de 502,90 euros, un 6,8% anual més i a les de Tarragona en 588,25 euros, un 4,6% més. Això suposa un increment de preu a totes les comarques de Catalunya amb sis excepcions: Garrigues, Lluçanès, Pla d’Urgell, Priorat, Ribera d’Ebre i Ripollès. Tanmateix, el Barcelonès és l’única comarca que es manté per sobre dels 1.120 euros. Les del voltant de la capital catalana se situen entorn de la mitjana, com el Baix Llobregat (889,51 euros), el Maresme (867,81 euros) i el Vallès Occidental (857,80 euros).

Cada vegada menys contractes de lloguer

En paral·lel, el nombre de contractes de lloguer continua caient a tota Catalunya. El total s’ha situat en els 34.503, un 5,4% menys que el primer trimestre de l’any passat. Si es miren les dades per demarcacions, en totes cau el nombre de contractes signats excepte en la de Lleida. A Barcelona es van formalitzar 25.389 contractes, un 8,5% menys; a les de Girona un total de 3.471, un 2,2% menys i a les de Tarragona 3.533, un 1,4% menys que el primer trimestre del 2023. A Lleida, l’excepció en aquest cas, es va registrar un increment del 3,9%, fins als 1.660 contractes.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Jomateix a juliol 01, 2024 | 13:46
    Jomateix juliol 01, 2024 | 13:46
    Els únics partits Catalans que defensen el lliure mercat i la no intervenció comunista en els sectors on no existeixin multinacionals son el partir de Puigdemont i aliança. Partits neandertals que defensen el lliure mercat : vox i pp… Al final els socialistes faran un favor als neonazis confonent a la gent i equiparant capitalisme amb feixisme.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa