El Port de Barcelona segueix impulsant el seu transport de mercaderies. Segons ha publicat aquesta tarda, durant el primer terç de l’any la capital catalana va augmentar un 8,2% el tràfic en comparació amb el mateix període de l’any passat, per situar la xifra en 22,8 milions de tones. Pel que fa als contenidors TEU, es va registrar un tràfic proper als 1,3 milions de TEU, la qual cosa suposa un augment del 25,7%. D’aquesta manera, el Port de Barcelona ha registrat increments tant en el tràfic total com en el de contenidors i com en el de passatgers, ja que la xifra de creueristes ha augmentat un 6,7%, fins als 597.047. Aquestes dades, però, són completament contràries a les exportacions que va registrar el país durant el primer semestre, un fet que es dona a causa dels canvis en les rutes marítimes a casa de diversos conflictes arreu del món.
Els contenidors en trànsit, que han experimentat un creixement del 54,3%, segueixen impulsant sent un important factor de creixement mentre que els contenidors d’importació i exportació mantenen el creixement de mesos passat, amb un del 7,2%. En el cas dels contenidors plens, també destaca l’increment dels trànsits, mentre que els d’importació i exportació presenten xifres positives.
Descens dels líquids i sòlids a granel
El fort descens el gas natural, en un 56%, ha fet que els productes a granel líquids hagin presentat xifres negatives, amb -12,6%. Així i tot, altres components van tenir un bon comportament com els productes químics, que van créixer un 40,2%, i la gasolina i el gasoil. En els productes a granel sòlids, amb un descens del 14,5%, els cereals i farines creixen un 15,1% i la fava de soja presenta resultats similars al mateix període de l’any passat, mentre que la sal comuna i el ciment i clínquer experimenten retrocessos.
El tràfic de vehicles va assolir les 246.333 unitats (-7,7%), un descens similar al dels darrers mesos, provocat pels resultats negatius de les importacions, tot i que les exportacions creixen un 14,3%. Les UTI (Unitats de Transport Intermodal) han sumat els 137.213 camions i remolcs, amb un creixement del 5,1%. Aquest mode de transport creix entre Barcelona i els ports de les Illes Balears, Itàlia i Tunísia, mentre que segueix retrocedint amb els ports marroquins.
Quant als principals mercats, el tràfic amb els principals mercats del port de Barcelona, creixen els ports de la Mediterrània i l’Orient Mitjà, l’Àsia i Amèrica. La Xina és actualment l’origen i el destí del 26% del comerç internacional del port, seguida pels Estats Units d’Amèrica, Turquia, l’Índia i Vietnam.