MónEconomia
El PIB català va créixer quasi un 4% el primer trimestre
  • CA

L’economia catalana va seguint guanyant múscul durant el primer trimestre del 2023. Segons les últimes dades publicades per l’Autoritat Independent de Responsabilitat Fiscal (AIReF), el PIB català créixer un 3,9% més que l’any passat entre gener i març. Aquestes dades situen el país una dècima per sobre de la mitjana estatal, que s’ha quedat al 3,8%. Respecte a l’últim trimestre del 2022 Catalunya també mostra un comportament favorable, registrant un augment del 0,5%, en aquest cas, la variació és la mateixa que l’estatal.

Això situa Catalunya com una de les cinc comunitats autònomes que ha registrat un dinamisme econòmic superior a la mitjana estatal. Aquest club ha estat encapçalat per les Illes Balears (5,9%) i Canàries (5,7%), que han vist com la recuperació del turisme internacional ha fet augmentar l’activitat en aquest primer trimestre. Per darrere dels dos arxipèlags trobem a la Comunitat de Madrid (4,3%) i just per Andalusia (4%).

Pel que fa a les taxes de variació intertrimestrals, Balears i Canàries tornen a ser les que més han crescut, amb augments del 0,9% i del 0,8%, respectivament, totes dues per sobre de la mitjana nacional (0,5%). En contraposició, Múrcia i el País Valencià van registrar els menors increments, amb taxes del 0,2% i 0,4%, respectivament.

Coincidència amb l’INE

Aquestes noves dades l’AIReF arriben pocs dies després de les primeres estimacions de l’INE. En aquest cas, les dues organitzacions coincideixen en el fet que l’economia espanyola va créixer un 0,5% els primers tres mesos del 2023 en comparació amb el trimestre anterior, tot i la caiguda del consum per la fortalesa de les exportacions i de la inversió. A més, també marquen la mateixa línia pel que fa al salt interanual, coincidint amb l’augment del 3,8% en comparació amb el mateix període del 2022.

Tot i aquestes bones dades, l’AIReF recorda que les estimacions en qüestió s’han realitzat en un “context d’elevada incertesa en l’àmbit territorial”, ja que l’última informació disponible sobre la Comptabilitat Regional d’Espanya és la referent a l’any 2021, mentre que la informació més actualitzada per al conjunt nacional va ser publicada el passat 28 d’abril, per tant, permet dades més exactes..

Més notícies
Notícia: Una multinacional compra una històrica marca catalana de galetes
Comparteix
Adam Foods és la nova propietària de Galetes Camprodon, el grup que produeix la marca Birba i Nuria
Notícia: Saba incrementa els seus ingressos un 18% fins als 275 milions el 2022
Comparteix
La companyia recupera per complet la seva activitat després d'anys d'incertesa per la pandèmia
Notícia: Unió de Pagesos denuncia a tres supermercats per fixar el preu de la llet
Comparteix
L'entitat agrària veu "inexplicable" que l'import es mantingui idèntic quatre anys i ho atribueix a "l'abús de poder"
Notícia: Ciments Molins dispara un 70% els beneficis fins als 37 milions d’euros
Comparteix
La cimentera celebra la sortida de la desacceleració econòmica que va ancorar el balanç el 2022 i apunta a un fort augment del resultat operatiu durant el primer trimestre

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa