MónEconomia
L’ocupació marca un nou rècord i l’atur segueix baixant a l’abril

Catalunya bat el rècord d’afiliats a la seguretat social amb 3.764.170 ocupats, un 0,89% més que al març (+33.089) i un 2,41% més que ara fa un any(+88.440), esmicolant així el màxim històric del juliol del 2023 (3,75 milions). Pel que fa a l’atur, aquest va baixar en 7.359 persones, un fet que suposa que a Catalunya hi hagi ‘només’ 337.030 desocupats. Cal destacar que això és un descens del 2,14% respecte a març. El mes d’abril és el tercer mes consecutiu en el qual es produeixen noves afiliacions a la Seguretat Social després del descens registrat al gener. De fet, només a Lleida no va pujar l’afiliació, un fet que a Barcelona, Girona i Tarragona si es va viure amb un 0,55% més, 2,71% i 2,7%, respectivament. Amb la variació anual, però, totes les demarcacions han patit increments. A Barcelona del 2,3% respecte al 2023, a Girona un 2,76%, a Lleida un 2,27% i a Tarragona un 3%.

Un operari d'Aigües de Manresa comprova un dels sensors que s'han instal·lat al Passeig Pere III | Laura Busquets (ACN)
Un operari d’Aigües de Manresa comprova un dels sensors que s’han instal·lat al Passeig Pere III | Laura Busquets (ACN)

El conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent, ha celebrat les xifres “rècord” d’ocupació que “demostren la robustesa” del mercat laboral català. En la roda de premsa de valoració de les dades d’atur, Torrent ha destacat que “és el moment que hi ha més gent treballant alhora” amb 3.764.170 d’ocupats -el màxim era el juliol de 2023 amb 3,75 milions-. “Són xifres històriques”, ha insistit. El conseller considera que aquests resultats “corroboren el bon camí i, per tant, també l’efectivitat” de les iniciatives desplegades pel Govern, com ara “la reindustrialització” i les “polítiques actives d’ocupació adreçades als aturats de llarga durada i els joves”.

Xifres del 2008

L’atur se situa en la xifra més baixa des del setembre passat i la més baixa d’abril des del 2008. 337.030 persones en situació d’atur, un fet que suposa el descens de l’atur en 7.359 persones respecte a març tot i que significa la caiguda més moderada de la sèrie històrica en un mes d’abril des del 2013. A Barcelona l’atur se situa en 250.666 persones, un 2,05 menys que el mes passat. A Girona el descens és del 2,29% situant-se en 30.001 aturats, i a Lleida i Tarragona; on els aturats s’han situat en 16.792 i 39.571 persones, un 2,14% menys i 2,58% menys, respectivament.

Sexe i sectors

Dels aturats a Catalunya trobem que 143.515 eren homes i els 193.515 restants eren dones. Els menors de 25 anys suposen 20.479 aturats, dels quals 11.316 són homes i 9.163 dones. On es va produir un descens de l’atur evident va ser al sector serveis, on va haver-hi 5.690 desocupats menys respecte al mes anterior. Un fet que també el veiem a la construcció (431 aturats menys), indústria (662 aturats menys) i agricultura (142 aturats menys)

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa