MónEconomia
Navarro: “Som connectors de diferents mons que no treballarien plegats”

La innovació s’ha convertit en el signe d’identitat del Consorci de la Zona Franca de Barcelona. En aquest sentit, els nous projectes de la zona industrial de la capital catalana, molts d’ells finançats pels fons europeus de recuperació, van relacionats amb la nova economia, la millora de la indústria i la sostenibilitat del futur. Les instal·lacions ja són una referència mundial i aglutinen centenars d’empreses i iniciatives de diferents sectors: “Som els connectors de diferents mons que no treballarien plegats si no tinguessin un espai com el nostre”, ha expressat Pere Navarro, delegat especial de l’Estat al CZFB. En aquest sentit, l’alt representant del consorci s’ha mostrat orgullós en recordar que el DFactory -el centre de la indústria 4.0 del consorci- és l’exemple d’innovació de les instal·lacions i ha recordat que per a ell “ja forma part de l’skyline barceloní“.

Navarro ha presentat aquest dijous una nova entrega del Nueva Economía Fórum, on ha confirmat la importància que té el consorci per a l’economia barcelonina, catalana, i -segons ell- també mundial. “És un dels llocs amb més riquesa en activitat econòmica”, ha insistit l’empresari. D’aquesta manera i en ser preguntat per la seva opinió sobre la notorietat del CZFB, ha recordat que és una institució amb més de cent anys d’història i ara comença a ser clau pel sector. De fet, aquests últims anys, el consorci s’ha posat al centre de la informació econòmica, sobretot per la inauguració d’aquest esperat DFactory i la ja més que coneguda reindustrialització de Nissan.

La seu del Consorci de la Zona Franca de Barcelona / CZFB
La seu del Consorci de la Zona Franca de Barcelona / CZFB

En aquesta segona qüestió, Navarro s’ha mostrat molt tranquil davant dels avançaments que s’estan fent en aquest projecte. No obstant això, ha reconegut que “és normal” el nerviosisme dels sindicats, però ha repetit que s’està treballant de manera correcta. “És complicat perquè hi ha molts actors a tenir en compte”, ha recordat. També preguntat pel conflicte sobre l’ampliació de l’aeroport del Prat, ha anunciat que “entén que hi ha d’haver un canvi per adaptar-se als nous models d’aviació”. Tot i això, Navarro no ha volgut posicionar-se obertament a favor d’una ampliació i ha preferit “deixar als experts” la decisió de com acostar-nos a l’aviació del futur.

Les prioritats segons Navarro

El delegat especial de l’Estat al CZFB també ha volgut posar sobre la taula les prioritats que té per a la millora de les infraestructures catalanes. Així doncs, ha esmentat la seva voluntat d’ampliar les àrees d’innovació del consorci, començant per engrandir el DFactory. “Volem convertir-lo en un pioner de la indústria 4.0”, ha dit Navarro, que també ha afegit que estan treballant en una segona fase que “tindrà 100.000 metres quadrats i obrirà la porta a més de 5.000 llocs de treball“. No obstant això, encara no hi ha data de construcció d’aquestes noves instal·lacions.

També ha volgut deixar clar que el consorci no és una infraestructura aïllada, sinó que va connectada amb altres instal·lacions. D’aquesta manera, Navarro reconeix que la localització del consorci fa que serveixi de punt de connexió entre el Port de Barcelona, Mercabarna i l’Aeroport del Prat. En ser preguntat per la seva implicació amb les altres organitzacions veïnes, Navarro ha reconegut que “hi ha dificultats, però hi ha bona connexió”, tot i que no ha volgut comentar quins conflictes ha pogut tenir. Tot i això, ha assegurat que treballen plegats per “demostrar que el sector públic també pot liderar el canvi de l’economia”.

Més notícies
Notícia: Catalunya lidera la creació d’ocupació a l’estat en l’últim any
Comparteix
En l'últim trimestre el país ha sumat un total de 8.600 aturats més
Notícia: Integració renovable i xarxes elèctriques
Comparteix
"La manca de construcció de suficient capacitat de les xarxes elèctriques també pot frenar el ritme de reducció de la dependència dels combustibles fòssils"
Notícia: Els interessos disparen a màxims històrics el benefici del Sabadell
Comparteix
L'entitat ingressa més de 4.000 milions pel seu negoci bancari i tanca el tercer trimestre amb un benefici un 44,9% superior
Notícia: La gran banca espanyola torna a esmicolar el rècord de beneficis
Comparteix
Segons les previsions, els bancs de l'estat guanyaran més de 19.000 milions d'euris fins al setembre

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa