MónEconomia
El MWC, negoci rodó per a l’oci nocturn: preveuen facturar 125 milions

S’acosta l’edició d’enguany del Mobile World Congress (MWC), que tornarà a omplir la ciutat de Barcelona amb més de 2.700 expositors i més d’un centenar de milers de visitants. Un congrés que no només serveix d’aparador per al món de la tecnologia, sinó que es converteix en un autèntic negoci rodó per a l’oci nocturn i el sector de la restauració. Durant els tres dies d’esdeveniment, del 3 al 6 de març, l’oci nocturn i la restauració -conjuntament- preveuen facturar prop de 125 milions d’euros amb motiu del congrés. Així ho ha deixat clar aquest dijous la Federació Catalana d’Associacions d’Activitats de Restauració i Musicals (Fecasarm) a través d’un comunicat, en què han assegurat que aquestes bones previsions de facturació es deuen a les dates en què es produirà el macroesdeveniment de la capital catalana.

De fet, en aquest mateix comunicat, des de la federació d’associacions apunten que, per primera vegada en la història de les edicions del MWC des que se celebren a Barcelona, el congrés es durà a terme durant la primera setmana de març. És a dir, entre el cap de setmana de Carnaval i l’inici de l’Springbreak, al qual acudiran 30.000 joves americans: “Suposarà un triple impacte econòmic molt important per a la restauració i l’oci nocturn barcelonins”, argumenten des de la federació d’associacions. En aquesta línia, també detallen que l’ocupació hotelera supera ja el 80% i es preveu que s’ompli totalment a mesura que s’acosti la data d’inici de l’esdeveniment.

Una imatge d'arxiu del MWC de l'any passat / David Zorraquino (Europa Press)
Una imatge d’arxiu del Mobile World Congress de l’any passat / David Zorraquino (Europa Press)

Barcelona, un destí “ideal”

El president de Fecasarm i de l’associació del front marítim de la Barcelona, David López, ha volgut reivindicar la capital catalana com un “destí ideal” per acollir aquesta mena d’esdeveniments, ja que combina la restauració amb els al·licients tecnològics de la ciutat: “Barcelona es reafirma, any rere any, com un destí ideal per a grans congressos com el MWC, combinant l’atractiu tecnològic amb una oferta gastronòmica i d’oci nocturn de qualitat”, detalla López. En aquesta línia, el secretari de la federació d’associacions, Joaquim Boadas, també considera que “l’oferta de qualitat de la restauració” barcelonina és un dels grans factors que converteixen la celebració d’aquesta mena de congressos en un negoci rodó per a la ciutat: “L’oferta de qualitat de la restauració i l’oci nocturn barcelonins els converteix en aliats estratègics indispensables per a l’èxit del MWC, ja que converteix a la ciutat en un referent internacional en qualitat gastronòmica i d’oci nocturn”, assevera Boadas.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa