La ruta aèria entre Barcelona i Miami, operada per l’aerolínia nord-americana Level, generarà 50 milions d’euros a Catalunya. Segons els càlculs del catedràtic d’economia de la Universitat de Barcelona Xavier Fageda la connexió, inaugurada coincidint amb l’inici de la temporada d’estiu, connectarà la capital catalana amb la metròpoli de l’estat de Florida en tres ocasions per setmana a partir del juny i fins al mes de setembre. Segons el professor, la generació d’ingressos arribarà no només pel que fa a despesa turística, sinó també en forma de nova inversió empresarial incentivada pel pont aeri entre ambdues ciutats. Segons Fageda, la iniciativa de l’aerolínia millora “els fluxos financers“, així com l’atractiu de Barcelona per als viatgers nord-americans, especialment ben considerats per les grans capitals turístiques europees per la seva elevada despesa diària en comparació amb altres mercats.
Com a celebració de la nova aliança aèria, a ambdues ciutats s’esperen diversos actes commemoratius per subratllar la importància del trajecte. Val a dir que els avantatges aniran dirigits tant als passatgers barcelonins que facin el salt cap a Miami com als visitants des de Florida. Entre altres qüestions, els turistes que facin el trajecte cap als Estats Units rebran una entrada gratuïta per als Wynwood Walls, mentre que els usuaris de la ruta amb destí Barcelona podran accedir al Moco Museum, una de les marques turístiques de més projecció internacional i a les xarxes socials de la capital catalana. Aquest mateix dimecres a la tarda, a més, l’Aeroport Internacional de Miami prepara un acte institucional amb presència de les administracions locals.

Escalada de turistes internacionals
Durant el mes de febrer, Catalunya va rebre prop d’1,05 milions de turistes internacionals, gairebé un 13% més que el mateix període de l’any anterior. L’atracció de visitants forans ha millorat substancialment l’impacte econòmic sobre les empreses del sector, segons l’Institut Nacional d’Estadística: les dades oficials apunten a una important escalada del moviment de diners al país per part dels viatgers internacionals, fins a superar els 1.100 milions d’euros, un 17,84% que ara fa 12 mesos. De mitjana, els turistes de l’exterior van gastar 198 euros al dia a les destinacions catalanes, amb estades superiors als cinc dies. Si bé encara no s’ha arribat a les xifres prepandèmiques pel que fa als fluxos turístics, la despesa sí que abasta els mateixos rècords, amb una mitjana per persona i estada superior als 1.050 euros.