La vicepresidenta tercera i ministra per a la Transició Ecològica, Teresa Ribera, ha defensat que Europa imposi aranzels als automòbils procedents de la Xina si aquests estan competint “de manera desigual” en ser massa barats per rebre subvencions del gegant asiàtic. En aquest sentit, i mentre Brussel·les ultima els peatges que haurà de pagar el país per importar vehicles, el govern espanyol remarca la necessitat d’apujar el cost per vendre a l’Estat i a Europa per tal de competir al mateix nivell amb les marques de dins de la unió.
Així s’ha pronunciat Ribera en els passadissos del Congrés sobre el fet que Brussel·les està preparant aranzels als vehicles xinesos de manera similar a com ho fes els Estats Units. En la seva opinió, cal impulsar mesures perquè la indústria de l’automòbil europea, a la qual considera “enormement important”, recuperi el retard que té en la transformació cap a nous models de mobilitat, especialment elèctrics. L’electrificació europea, per a la vicepresidenta, encara no ha assolit els objectius necessaris perquè el sector de l’automòbil elèctric arribi a posicionar-se a primera línia mundial. Precisament per aquest motiu l’entrada de vehicles importats de la Xina, que suposadament reben subvencions governamentals per a la seva producció, poden sortir a un preu de mercat molt més baix, el que crea certa competència deslleial de cara als automòbils europeus.

Les possibles ajudes serien una mala praxi
És per això que l’eurodiputada electa del PSOE ha destacat el seguiment que està fent la Comissió Europea respecte a possibles ajudes que estan percebent els vehicles xinesos, que al seu judici suposaria la ruptura de les regles de l’Organització Mundial de Comerç (OMC). “És la nostra obligació recolzar al conjunt de la indústria de l’automòbil europeu i, en particular, l’espanyola perquè continuï sent una indústria competitiva, moderna, actualitzada i amb un pes rellevant en els mercats internacionals”, ha resolt.