MónEconomia
Les discrepàncies entre França i l’Estat posen en risc el BarMar
  • CA

França, Alemanya i Espanya es troben immerses en un nou conflicte. Fa uns mesos s’anunciava que els països treballarien plegats per crear un nou gasoducte que transportés hidrogen verd entre Barcelona i Marsella. L’H2Med o BarMar pot no ser una realitat segons les informacions que publica l’agència Reuters, ja que França amenaça amb desmarcar-se del projecte si no es considera hidrogen verd aquell que s’aconsegueix amb energia nuclear. Ni l’estat espanyol ni Alemanya volen considerar aquesta energia sostenible, una situació que posa França en un problema, ja que és una de les seves grans fonts. El país acusa ara a Espanya i Alemanya de no complir els compromisos que França va contreure en les reunions de Barcelona i París per a considerar neta l’energia “baixa en carboni”, que és el codi nuclear.

França -que es basa en l’envelliment de la seva flota nuclear per generar electricitat- està liderant una campanya per a comptar l’hidrogen fet amb energia nuclear, més conegut com a hidrogen vermell, en els nous objectius d’energia renovable de la UE, que actualment se centren en l’hidrogen verd fet amb electricitat de fonts renovables. “Aquestes negociacions no estan arribant a bon port”, va explicar la setmana passada Agnès Pannier-Runacher, ministre d’energia de França. Tot i això, França manté l’esperança que en la propera cimera a Brussel·les s’aprovi l’hidrogen vermell com a energia renovable, ja que tal com afirmava la ministra: “No seria comprensible que Espanya i Alemanya prenguessin diferents posicions a Brussel·les i no mantinguessin els seus compromisos”.

L’Estat i Alemanya no reconeixen l’opinió de França

Mentre França assegura que els altres dos països van acordar considerar l’hidrogen vermell com a energia sostenible, fonts de l’estat espanyol asseguren que “hi va haver un malentès”, ja que en cap cas es considerarà aquesta energia a la llei de renovables. Tot i això, les fonts governamentals espanyoles reconeixen que “podrien ser flexibles” en altres lleis com la del mercat del gas. “L’hidrogen vermell no pot ser renovable perquè l’energia nuclear no és una energia que es pugui considerar com a tal. És impossible”, va dir a Reuters una font governamental espanyola. La postura d’Alemanya sembla reflectir la de l’Estat. “Dubto que mai fos una promesa formal que l’hidrogen vermell s’acceptés com a “verd” si es realitza el gasoducte des d’Espanya”, va dir un funcionari alemany amb coneixement de les negociacions.

Més notícies
Notícia: El corredor d’hidrogen Barcelona-Marsella arribarà a Alemanya
Comparteix
L'H2Med connectarà Catalunya amb el centre del continent després d'un acord a quatre bandes al que s'ha acabat sumant el govern d'Olaf Scholz
Notícia: L’Estat tanca la porta a transportar gas natural entre Barcelona i Marsella
Comparteix
Espanya, Portugal i França portaran davant d'Europa el nou projecte de gasoducte -l'H2Med- que substituirà el MidCat
Notícia: Sánchez, Macron i Costa acorden substiuir el Midcat per un nou gasoducte
Comparteix
La "connexió verda" entre la Península i la resta del continent es farà mitjançant una nova canonada entre Barcelona i Marsella
Notícia: Sánchez i Scholz continuen pressionant Macron per acceptar el MidCat
Comparteix
Espanya i Alemanya asseguren que és "l'única manera d'aconseguir un mercat europeu energètic integrat"

Comentaris

  1. Icona del comentari de: JordiP a febrer 10, 2023 | 19:07
    JordiP febrer 10, 2023 | 19:07
    Ah! Menys mal. Es tracta d'una discrepància en condicionaments tècnic-ecològics. I que Alemania està en el tema. Intervenint Madrit, em pensava que el Sànxes demanava ara que el gasoducte passés per Madrit.
  2. Icona del comentari de: ton. a febrer 11, 2023 | 08:06
    ton. febrer 11, 2023 | 08:06
    peró que algú és creu aquest invent del BAR MAR?, home si fos BAR sol, potser si que teníen futur.
  3. Icona del comentari de: Kiss a febrer 11, 2023 | 12:14
    Kiss febrer 11, 2023 | 12:14
    Escla q’hauria de sortir de la puerte del sol., ja s’ha encarregat un estudi a Renfe i ADIF !
  4. Icona del comentari de: ja jo sabiem a febrer 12, 2023 | 12:47
    ja jo sabiem febrer 12, 2023 | 12:47
    Qualsevol excusa és bona per no fer una infraestructura europea que passi per Catalunya. Tot és un bluf que no interessa ni a Escanya ni a Franca. Ja hem vist un resultat amb el TGV (AVE que diuen els egòlatres espagnols)

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa