Primer ensurt després del criptohivern. Bitcoin, la principal moneda a la blockchain del planeta, ha enfonsat el seu valor durant el migdia d’aquest mateix dimecres per sota dels 40.000 dòlars, en una caiguda sense precedents en els darrers dos anys. Durant les darreres setmanes, el criptoactiu havia tornat a estabilitzar-se al voltant d’aquesta xifra dos anys després de la desfeta que la va enfonsar uns mesos després de la pandèmia. Aquesta jornada ha retrocedit prop d’un 10% en només unes hores, i se situa ara mateix, segons dades del mercat, poc per sobre de l’esmentat llindar.
Bitcoin, de fet, havia escalat en valor en les darreres jornades. La Securities and Exchange Comission (SEC), l’equivalent nord-americà de la Comissió Nacional del Mercat de Valors, s’apropava, segons la majoria d’analistes, al sí a l’ETF de la criptomoneda, un fons d’intercanvi que hauria permès replicar amb la criptomoneda el rendiment d’un dels índex borsaris dels Estats Units. Si bé durant el passat dimarts s’havia apropat als 45.000 dòlars impulsat per aquest possible acord, durant la jornada de dimecres s’han començat a escoltar rumors que l’SEC rebutjaria totes les ETF de Bitcoin per “no complir els requeriments” del regulador borsari estatunidenc. La consultora XTB, però, assegura que els inversors “comencen a adonar-se” que les informacions, sorgides d’un article d’opinió al portal Matrixport, no tenen fonament oficial; i anuncia que la crypto ha recuperat ja la meitat de les pèrdues acumulades del matí.
Una recuperació dolorosa
La criptomoneda ha patit aquesta caiguda com un important ensurt després de mesos complicats. D’ençà de finals del 2021, l’actiu va perdre la major part del seu valor: durant la immensa activitat inversora en valors blockchain posterior a la pandèmia, la moneda va fregar els 60.000 dòlars. Quan es van refredar els mercats, però, va patir una davallada que la va apropar perillosament al llindar dels 18.000 dòlars, deixant molts petits inversors a tocar de la fallida. L’apropament de les concessions reguladores el va portar a fregar els 45.000 dòlars de nou, en una promesa d’estabilització per als usuaris que ha trontollat durant tota la jornada. Ara, 15 anys després de la seva creació, la moneda espera el sí borsari per estabilitzar-se de cara als inversors institucionals -a risc, si no ho aconsegueix, d’un nou hivern, més fred encara-.