La taxa d’inflació de la zona euro es va situar a l’abril en el 2,4% interanual, en línia amb la pujada dels preus observada al març, mentre que la del conjunt de la Unió Europea (UE) va repetir en el 2,6%, segons la segona lectura de la dada publicada avui l’oficina comunitària d’estadística, Eurostat. Entre els Vint-i-set, les taxes anuals d’inflació més baixes es van registrar a Lituània (0,4%), Dinamarca (0,5%) i Finlàndia (0,6%), mentre que les majors pujades de preus van correspondre a Romania (6,2%), Bèlgica (4,9%) i Croàcia (4,7%).
En comparació amb març de 2024, la taxa d’inflació anual va caure en quinze estats membres, es va mantenir estable en quatre i va augmentar en vuit. En el cas d’Espanya, amb una lectura del 3,4% a l’abril, el diferencial de preus desfavorable respecte de l’eurozona es va ampliar en una dècima, fins a un punt percentual. Amb relació al conjunt de la UE, el diferencial de preus desfavorable a Espanya va ser de vuit dècimes. El mes d’abril, la caiguda interanual dels preus de l’energia en la zona euros es va moderar al 0,6% des de la baixada de l’1,8% al març, mentre que els aliments frescos es van encarir un 1,2%, després de baixar un 0,5% el mes passat.

Cauen els costos dels serveis
Del seu costat, l’augment anual del cost dels serveis es va rebaixar al 3,7% des del 4% de març, mentre que la pujada del preu dels béns industrials no energètics es va atenuar al 0,9% des de l’1,1%. D’aquesta manera, la taxa d’inflació de la zona euro en descomptar l’impacte de l’energia va ser del 2,7%, enfront del 2,9% de març de 2024, mentre que en excloure també els aliments, l’alcohol i el tabac, la taxa subjacent va minvar al 2,7% des del 2,9%.