El hòlding International Airlines Group (IAG) eleva la seva aposta a l’aeroport del Prat, a Barcelona, i l’aeroport de Barajas, a Madrid, i invertirà un total de 6.000 milions d’euros en els pròxims cinc anys per renovar la flota d’avions, millorar l’experiència dels clients i dedicar més esforços en innovació i sostenibilitat. Així li ha fet saber el conseller delegat del grup, Luis Gallego, al president del govern espanyol, Pedro Sánchez, durant la reunió que han mantingut aquest divendres al matí a la Moncloa. A través d’un comunicat que ha emès el hòlding d’aerolínies després de la trobada, IAG ha deixat clara la seva intenció d’enfortir els ‘hub’ de Madrid i Barcelona i ha fet valdre el seu paper com a peça fonamental per l’impuls de la indústria turística a l’Estat espanyol.
Les aerolínies espanyoles que formen part del grup són Iberia, que actualment es troba immersa en un conflicte amb els treballadors, Iberia Express, Vueling i Level. Aquestes dues centren la seva activitat a l’aeroport del Prat, principalment. Entre les quatre aerolínies espanyoles formen una flota de 294 avions que ofereixen vols a més de 230 països del món. A banda, també formen part del grup British Airways i Aer Lingus i els negocis de IAG Loyalty i IAG Cargo. En aquest mateix comunicat, a banda d’anunciar la seva voluntat de reforçar la flota actual, també ha volgut recordar la inversió de 5.000 milions d’euros que han dut a terme en els darrers anys que ha permès catapultar Iberia i Vueling com a aerolínies de referència a la indústria europea: “El resultat ha estat que tant Iberia com Vueling s’han situat al capdavant de la indústria europea i global en termes de puntualitat i de rendibilitat”, assenyalen.

L’objectiu de la inversió
Les inversions anunciades estaran centrades en la renovació de la flota, la millora de l’experiència del client, l’impuls de la innovació i transformació i la consolidació de les seves iniciatives en sostenibilitat, centrades en la compra de combustible sostenible -el SAF- per assolir el compromís d’utilitzar-lo en un 10% l’any 2030, quatre punts per sobre als objectius marcats per la UE. Des del hòlding aclareixen, però, que en cap moment la inversió inclou la compra d’Air Europa.