El hòlding International Airlines Group (IAG) eleva la seva aposta a l’aeroport del Prat, a Barcelona, i l’aeroport de Barajas, a Madrid, i invertirà un total de 6.000 milions d’euros en els pròxims cinc anys per renovar la flota d’avions, millorar l’experiència dels clients i dedicar més esforços en innovació i sostenibilitat. Així li ha fet saber el conseller delegat del grup, Luis Gallego, al president del govern espanyol, Pedro Sánchez, durant la reunió que han mantingut aquest divendres al matí a la Moncloa. A través d’un comunicat que ha emès el hòlding d’aerolínies després de la trobada, IAG ha deixat clara la seva intenció d’enfortir els ‘hub’ de Madrid i Barcelona i ha fet valdre el seu paper com a peça fonamental per l’impuls de la indústria turística a l’Estat espanyol.

Les aerolínies espanyoles que formen part del grup són Iberia, que actualment es troba immersa en un conflicte amb els treballadors, Iberia Express, Vueling i Level. Aquestes dues centren la seva activitat a l’aeroport del Prat, principalment. Entre les quatre aerolínies espanyoles formen una flota de 294 avions que ofereixen vols a més de 230 països del món. A banda, també formen part del grup British Airways i Aer Lingus i els negocis de IAG Loyalty i IAG Cargo. En aquest mateix comunicat, a banda d’anunciar la seva voluntat de reforçar la flota actual, també ha volgut recordar la inversió de 5.000 milions d’euros que han dut a terme en els darrers anys que ha permès catapultar Iberia i Vueling com a aerolínies de referència a la indústria europea: “El resultat ha estat que tant Iberia com Vueling s’han situat al capdavant de la indústria europea i global en termes de puntualitat i de rendibilitat”, assenyalen.

Imatge d'arxiu de diversos avions d'Iberia a l'aeroport de Barajas / Eduardo Parra - Europa Press
Imatge d’arxiu de diversos avions d’Iberia a l’aeroport de Barajas / Eduardo Parra – Europa Press

L’objectiu de la inversió

Les inversions anunciades estaran centrades en la renovació de la flota, la millora de l’experiència del client, l’impuls de la innovació i transformació i la consolidació de les seves iniciatives en sostenibilitat, centrades en la compra de combustible sostenible -el SAF- per assolir el compromís d’utilitzar-lo en un 10% l’any 2030, quatre punts per sobre als objectius marcats per la UE. Des del hòlding aclareixen, però, que en cap moment la inversió inclou la compra d’Air Europa.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: JordiP a gener 21, 2024 | 10:52
    JordiP gener 21, 2024 | 10:52
    Queda clar. S'inverteix en els dos aeroports que donen benefici d'explotació: Barajas i El Prat. Això si, Barajas és "l'aeroport d'Espanya". No ens confonguem. Els vols transoceànics, a "Espanya". La demostració la tindrem quan es faci públic el % d'aquesta inversió que ha anat a El Prat.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa