MónEconomia
Griffiths reclama a Illa d’accelerar l’electrificació automobilística
  • CA

El president de Seat, Wayne Griffiths, ha reclamat al president del Govern, Salvador Illa, la necessitat “urgent” d’accelerar la transició cap a l’electrificació de la mobilitat que “no avança”. “Som a la cua d’Europa, amb una quota de vehicles elèctrics del 5,1% a Espanya i del 7,6% a Catalunya, en tots dos casos, molt per sota dels nostres països veïns”, ha destacat el conseller executiu de Cupra en una publicació a LinkedIn després de la trobada. A banda de reiterar les peticions d’ajuts directes per part del govern espanyol, el directiu de l’automobilística ha demanat al cap de l’Executiu català que explori mesures que depenguin de la Generalitat per fomentar l’ús del vehicle elèctric a tot el territori.

Concretament, Griffiths ha reiterat que la clau per “tenir un entorn de fabricació competitiu” automobilístic són l’arribada d’ajuts directes, una millor fiscalitat i l’ampliació de la xarxa de càrrega. El president de l’empresa també ha recordat que, conjuntament amb Volkswagen i altres socis, invertiran uns 10.000 milions d’euros en la planta de cel·les de bateries de Sagunt i en l’electrificació de les produccions a Catalunya i Navarra. “Hem apostat pel país i ara necessitem el mateix suport per part de les institucions”, ha afirmat el líder empresarial, que fins fa poc presidia la patronal Anfac.

Un operari treballant a la línia de muntatge a la fàbrica de Seat a Martorell / ACN

Objectiu prioritari

Al seu torn, Illa ha destacat que l’impuls de la mobilitat sostenible és un objectiu prioritari per a aquest Govern i el sector automobilístic, en un missatge a ‘X’. Alhora, fonts de l’Executiu han afegit que a la trobada s’ha tractat “com actuar per donar un suport clar al teixit productiu català”. La reunió, que ha comptat també amb el conseller d’Empresa i Treball, Miquel Sàmper, i amb el secretari general d’Empresa i Treball, Pol Gibert, s’ha produït el mateix dia que els estats membres de la UE han votat la proposta de la Comissió Europea d’aplicar aranzels de fins al 36,3% als cotxes elèctrics fabricats a la Xina. Després d’una votació dividida, la Comissió Europea ha obtingut llum verda per a la imposició dels aranzels, que d’aplicar-se tindrien una vigència de cinc anys. El termini perquè aquests entrin en vigor és el pròxim 30 d’octubre.

Precisament, entre les marques afectades per la nova política aranzelària també hi ha Seat –propietat del grup Volkswagen- que produeix el Cupra Tavascan a la Xina, malgrat haver-lo dissenyat i desenvolupat a Catalunya. El primer SUV elèctric de la marca es fabrica a la planta xinesa d’Anhui i està previst que es posi a la venda aquest any.

Més notícies
Notícia: Els pagaments directes als comerços amb Bizum seran una realitat el 2025
Comparteix
Les primeres proves d'aquestes noves operacions es realitzaran a Itàlia i Portugal abans d'acabar aquest any
Notícia: La UGT proposa un salari mínim català de 1.372 euros
Comparteix
El sindicat reclama elevar el poder adquisitiu dels treballadors del país per "combatre la precarietat"
Notícia: Europa manté la batalla amb la Xina pels preus del cotxe elèctric
Comparteix
Els governs del 27 deixen passar sense majories clares els aranzels indefinits als vehicles d'empreses del gegant asiàtic amb l'oposició d'Alemanya
Notícia: La producció industrial torna a enfonsar-se i agreuja la crisi productiva
Comparteix
La capacitat de fabricació a Catalunya i a l'Estat torna a disminuir en termes interanuals enmig d'un intens terratrèmol a tota Europa

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Ricard a octubre 05, 2024 | 13:41
    Ricard octubre 05, 2024 | 13:41
    No hi ha cosa més inútil que demanar diners als catalans. Se'ls queden els castellans. Ho sap aquest senyor?

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa