Les exportacions de productes industrials d’alta tecnologia van créixer un 13,5% el tercer trimestre fins als 2.690,4 milions. Aquestes dades trenquen amb la caiguda que es va produir el període anterior, on es va registrar un decreixement del 3,3%, a causa de l’evolució del sector farmacèutic, segons l’Institut d’Estadística de Catalunya (Idescat). En canvi, de juliol a setembre tots els grups han augmentat les vendes a l’exterior. Els productes farmacèutics, amb un valor de 1.976,5 milions d’euros, han augmentat un 13,9% en un any. Els productes informàtics, electrònics i òptics han augmentat un 9,4% en el mateix període. A més, les vendes a la Unió Europea han crescut un 6,6% i les destinades a la resta del món, un 21,4%. Aquesta dada també remunta les xifres del període anterior, quan les vendes fora d’Europa es van enfonsar un 11,8%.
Les vendes del grup de productes de contingut tecnològic mitjà alt han estat de 10.630,6 milions d’euros al tercer trimestre del 2023, xifra que suposa un augment d’un 8,5% interanual. Tots els productes d’aquest nivell han augmentat les vendes a l’estranger, encapçalats pel grup de materials i equips elèctrics, maquinària i vehicles, amb vendes per valor de 5.979,2 milions d’euros, que han augmentat un 13,5%, segons un comunicat que ha remès l’ACN.

La tendència a la baixa continua en les exportacions de mig i baix nivell tecnològic
Tot i les bones dades que ha registrat el grup d’alta tecnologia, la tendència a la baixa continua per les vendes a l’estranger de productes de nivell tecnològic mitjà baix, ja que han disminuït un 20,9% fins als 2.473,2 milions d’euros. La caiguda més elevada ha estat la dels productes metàl·lics (-63,2%) i del grup del cautxú i matèries plàstiques, productes minerals no-metàl·lics i metal·lúrgia (-8,6%). També, les exportacions tecnològiques de nivell baix han disminuït fins als 5.880.5 milions d’euros. En aquest cas, la caiguda ha sigut d’un 5,4% i s’ha focalitzat en els països de fora de la Unió Europea (-21,2%).