MónEconomia
L’Eurocambra aprova prohibir la venda de cotxes de combustió el 2035
  • CA

És definitiu, a partir del 2035 no es podran vendre cotxes de combustió a Europa. Aquest dimarts el Parlament Europeu ha donat la llum verda definitiva a la prohibició de la venda de vehicles de gasolina i dièsel al Vell Continent amb 340 vots a favor, 279 en contra i 21 abstencions. De fet, el Parlament Europeu no ha votat directament la prohibició, si no l’acord al qual s’havia arribat amb el Consell perquè a partir del 2035 només es puguin vendre vehicles de zero emissions. Aquesta mesura forma part del paquet legislatiu de la Unió Europea per reduir en un 55% les emissions de gasos d’efecte hivernacle l’any 2030, anomenat Fit for 55. Ara bé, aquesta prohibició pot no ser definitiva del tot perquè la legislació europea s’ha de ratificar pel Consell abans del 2035.

Aquesta normativa estableix dos objectius intermedis: reduir en un 55% en el cas de cotxes i en el 50% en el de furgonetes les emissions de CO2 el 2030. A més, la legislació en qüestió preveu que els fabricants amb una producció reduïda, és a dir aquells que produeixen entre 1.000 i 10.000 automòbils nous o entre 1.000 i 22.000 furgonetes noves l’any, puguin beneficiar-se d’una exempció fins a finals del 2035. Els que declarin menys de 1.000 vehicles nous l’any seguiran estant exempts.

La tasca que tindrà la Comissió Europea en tot plegat serà presentar, a tot estirar el 2025, una metodologia per avaluar i comunicar dades sobre les emissions de CO2 durant tot el cicle de vida dels cotxes i les furgonetes venudes a la Unió Europea. Alhora, Brussel·les també haurà de publicar cada dos anys, a partir del 2025, un informe per avaluar els avenços per assolir que tots els vehicles que es venguin el 2035 sigui de zero emissions.

La dreta i l’extrema dreta es queden soles

La mesura en qüestió ha tirat endavant gràcies als suports de la majoria dels eurodiputats del grup dels socialdemòcrates europeus, dels liberals, dels Verds i l’Esquerra. Per contra, la majoria dels eurodiputats del Partit Popular Europeu han votat en contra de la iniciativa, així com la majoria de membres de l’extrema dreta a l’Eurocambra.

Després de la votació, l’eurodiputat dels comuns Ernest Urtasun ha celebrat que la Unió Europea sigui líder en electromobilitat. “La fi del motor de combustió intern és un clar missatge a favor del transport més net, la neutralitat climàtica i una major competitivitat”, ha dit Urtasun. Al seu torn, la responsable sobre aquesta legislació del grup dels socialdemòcrates, Sara Cerdas, ha reivindicat que es tracta d’un “pas decisiu per girar full dels cotxes contaminants a la Unió Europea”. Finalment, l’eurodiputada de Ciutadans Susana Solís ha demanat que la transició al cotxe elèctric sigui assequible per als consumidors. “Cal ajudar els consumidors i la indústria”, ha remarcat.

Més notícies
Notícia: El govern espanyol augmenta el salari mínim fins als 1.080 euros
Comparteix
Amb la nova pujada l'SMI es fixa en 1.080 euros mensuals a 14 pagues, és dir que, en total, són 15.120 euros anuals
Notícia: La mala execució d’obra pública frena el ciment català
Comparteix
El sector lamenta un nou curs "sota mínims" després de més d'una dècada d'estancament
Notícia: La UE inclou Rússia a la llista de paradisos fiscals
Comparteix
El trencament de les converses en matèria fiscal entre Moscou i Brussel·les col·loca la federació al nivell de les Bahames o Trinitat i Tobago
Notícia: L’eurozona esquiva la recessió creixent un 0,1% del PIB per tancar 2022
Comparteix
A Espanya el PIB va créixer un 0,2% durant el quart trimestre del 2022 respecte als tres mesos anteriors

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Vince a febrer 14, 2023 | 21:00
    Vince febrer 14, 2023 | 21:00
    seguim amb la enganyifa del canvi climatic
  2. Icona del comentari de: palmerfor a març 29, 2023 | 00:30
    palmerfor març 29, 2023 | 00:30
    No crec, ni que l'economia s'ho pugui permetre, ni que hi hagi la tecnologia suficient per electrificar tots els turismes, ni tampoc els recursos naturals que ho permetin i molt em temo que és exactament el contrari del que sembla: el petroli s'acaba i la inústria de l'automobil busca l'enèssima "mordida", que és el cotxe elèctric, fins que el marketing polític ens vengui una altra cosa. L'alternativa al vehicle clàssic no és el vehicle elèctric, sinó una reducció dràstica dels desplaçaments i del transport, una generalització del transport públic i la pràctica eliminació del transport privat. Com que no hi haurà els recursos suficients per implementar aquests canvis radicals es pretendrà com de costum que paguin els més desvalguts i això provocarà avalots i malamaror. La socialdemocràcia pot acabar escombrada en una reacció ultra que bandejarà tot el que comenci per "eco", com a sinònim de pobresa, abús i misèria. I d'aquesta manera s'haurà aconseguit exactament el contrari del que es pretenia. Aquests canvis radicals comportarà ensorraments en els preu dels immobles (ja no serà possible viure a la caseta al vallès i entrar cada matí a Barcelona) i les feines es valoraran en funció del desplaçament necessari, imagino barris de barraques al costat dels polígons perquè els mossos de magatzem no es podran permetre desplaçar-s'hi cada matí....

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa