Bones notícies per a l’economia espanyola durant el segon trimestre de l’any. De fet, les bones notícies s’han materialitzat en un creixement del 0,8% (una dècima menys que el primer trimestre de l’any) i s’atribueix aquest creixement al consum de les llars, que va créixer a un ritme de l’1%. El creixement també s’ha deixat notar en el producte interior brut (PIB) que ha crescut un 3,1%, la taxa més elevada des del primer trimestre de 2023.

Precisament el PIB s’ha vist afavorit per la demanada nacional, que durant el segon trimestre de l’any va aportar un total de 2,4 punts al creixement interanual del PIB i la demanda externa hi va contribuir amb fins a set dècimes. Un creixement del PIB que també es va fonamentar sobre la demanada interna, ja que l’aportació d’aquest aspecte és de set dècimes.

La despesa pública va patir una desacceleració del creixement, amb un 0,7%, mentre que la inversió va augmentar un 0,4% entre l’abril i el juny i va desaccelerar el creixement en comparació al primer trimestre de l’any. En declaracions recollides per Europa Press, el Ministeri d’Economia, Comerç i Empresa assenyala que “les dades que hem conegut avui reflecteixen la fortalesa i el creixement equilibrat de l’economia espanyola, que dia rere dia s’està confirmant pels principals organismes nacionals i internacionals”.

Les previsions del govern espanyol

El Consell de Ministres va aprovar el passat dimarts l’actualització de les previsions de creixement del producte interior brut (PIB). Situen que l’economia espanyola tindrà un avanç del 2,75 per al 2024, tres dècimes més, mentre que l’avanç se situaria en un 2,4% per al 2025 i en el 2,2% per el 2026. El ministre d’Economia, Comerç i Empresa, Carlos Cuerpo, va explicar que aquestes estimacions són la constatació d’una “sòlida” evolució de l’economia espanyola que, segons assegura Cuerpo està patint un creixement “més fort, més equilibrat i més responsable”.

El ministre d’Economia, Carlos Cuerpo, en una intervenció al Senat / Europa Press

L’Institut Nacional d’Estadística (INE) també augura un bon futur econòmic per a l’Estat espanyol, amb una revisió de l’escenari macroeconòmic a l’alça fins al 2026, i assenyala el creixement del PIB entre el 2021 i el 2023, amb un increment addicional del creixement acumulat d’1,1 punts percentuals i un augment de més de 36.400 milions d’euros del PIB nominal, tal com va explicar el ministre d’economia espanyol.

De fet, Cuerpo destaca que aquesta revisió també afecta la ràtio de deute públic sobre el PIB, i el govern espanyol assegura que durant el 2023 ja han aconseguit l’objectiu previst per al 2024; un objectiu que fixava arribar al 105% de deute sobre el PIB. El ministre espanyol destaca que “són dades que són un element de confiança cap endavant pel que fa a la responsabilitat amb què s’ha comportat el Govern en matèria d’actuació pressupostària, fins i tot en uns anys d’absència de regles fiscals a nivell europeu, amb una reducció continuada del deute”.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa