El corredor d’hidrogen, H2Med, és un dels projectes que més s’ha anat transformant al llarg dels mesos. En una primera instància, semblava que s’utilitzaria el gasoducte que travessava part de Catalunya per transportar l’hidrogen a altres parts d’Europa. Tot i això, finalment s’ha convertit en un conducte entre Barcelona i Marsella, que també passarà per Alemanya i França. Amb la implicació de quatre països, doncs, no és d’estranyar que la Comissió Europea l’hagi inclòs en el llistat de Projectes d’Interès Comú (PCI, per les seves sigles en anglès) que podran optar a finançament comunitari.
Un total de 166 projectes han estat seleccionats, segons ha comunicat l’Executiu aquest dimarts. L’H2Med ha estat un dels votants per la Comissió, ja que la seva naturalesa sostenible té un encaix molt directe amb els requisits que es demanen per a obtenir alguna classe de fons europeu. De fet, la meitat de les iniciatives —unes 85— són projectes d’electricitat i xarxes elèctriques intel·ligents. Es tracta, a més, del sisè llistat de projectes transfronterers que publica la Comissió, encara que és el primer que s’ajusta plenament a les directrius del Pacte Verd Europeu.

Una candidatura amb molts requisits
El govern espanyol va presentar la seva candidatura a la convocatòria per a Projectes d’Interès Comú el passat 16 de desembre i va superar al juny el seu primer examen tècnic per part de Brussel·les. D’aquesta manera, el corredor d’hidrogen es va convertir en un possible candidat a rebre el finançament. Tot i això, encara no hi ha una certesa absoluta sobre la participació d’Europa en el projecte. La Comissió ha de presentar el llistat al Consell i al Parlament Europeu, que disposaran de dos mesos per a oposar-se a la llista, amb possibilitat d’una pròrroga d’altres dos mesos, però no podran sol·licitar modificacions de la llista. A més, si cap d’ells la rebutja, entrarà en vigor de manera immediata, pràcticament.