La compravenda d’habitatges va caure a Catalunya durant el mes d’agost. Segons les últimes dades del Col·legi Notarial de Catalunya, durant el vuitè mes de l’any la compra de cases va baixar un 21% en comparació amb el mateix mes de l’any passat. Concretament, es va efectuar un total de 4.757 operacions. Es tracta d’una caiguda de quasi quatre punts percentuals més que la mitjana espanyola, que va registrar un retrocés del 17,3%, i situa Catalunya com un dels territoris on es va produir un major descens en la compravenda d’habitatges. Pel que fa al preu mitjà per metre quadrat, va ser de 1.878 euros i va donar lloc a una variació interanual del -2,2%. Pel que fa al conjunt de l’Estat, va pujar un 1,8%, fins als 1.526 euros per metre quadrat.

Si es tenen en compte el nombre d’hipoteques, aquestes van retrocedir un 27% en comparació amb l’agost del 2022, lleugerament per sobre la mitjana espanyola. En total, es van autoritzar 2.957 operacions per valor de 160.854 euros de mitjana, segons el Col·legi Notarial de Catalunya.

Pel que fa a l’habitatge de segona mà, durant els últims tres mesos s’han encarit un 0,2% i s’ha registrat una alça interanual del 7%. Això implica que per comprar un habitatge es paga, de mitjana, 2.151 euros per metre quadrat, sent la variació interanual més baixa des de principi del 2023, segons les últimes dades de Fotocasa.

Augment de les societats

Les dades de Col·legi Notarial de Catalunya també mostren que a constitució de societats va experimentar un creixement del 15,3% interanual a Catalunya, quatre punts per sobre la mitjana estatal. Concretament, es van formalitzar 914 societats amb un capital mitjà de 12.894 euros. A escala estatal, en canvi, l’increment va ser més moderat, del 10,4%, fins a les 4.876 societats.

Més notícies
Notícia: La filial de Meta a Barcelona té un 20% d’absentisme laboral per traumes
Comparteix
Els empleats han de revisar contingut que es publica a les xarxes, com vídeos d'assassinats, violacions o suïcidis
Notícia: Nova condició de Rússia per aixecar el veto a les exportacions de dièsel
Comparteix
Les empreses russes que accedeixin a vendre la meitat del combustible al mercat intern podran exportar l'altra meitat
Notícia: Musk acumula una altra denúncia, ara per la compra de Twitter
Comparteix
La SEC ha demandat Musk per no prestar testimoni en una investigació sobre la compra de Twitter
Notícia: Els catalans es llancen a l’emprenedoria acostant-se a cotes europees
Comparteix
Un 10% dels catalans es planteja crear una nova empresa en els pròxims tres anys

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa