Catalunya va tancar el setembre amb un dèficit públic de 486 milions, xifra que representa el 0,17% del PIB, segons les dades de l’execució pressupostària de les administracions públiques que publica el Ministeri d’Hisenda. Aquestes xifres s’allunyen molt del dèficit català durant el mateix període del 2022, quan el dèficit va arribar als 1.426 milions d’euros, cosa que va suposar un 0,56% del PIB. Pel que fa al conjunt dels territoris de l’estat espanyol, la tendència també ha estat a la baixa, però molt més pronunciada. En concret, el dèficit públic es va situar en un 0,03%, 509 milions, davant el 0,46% del mateix mes de l’any passat (-6.206 milions).

Al conjunt de l’Estat, el dèficit públic consolidat de l’administració central, les comunitats i la Seguretat Social del setembre es va reduir fins a l’1,54% del PIB davant l’1,68% de fa un any (22.448 milions). D’altra banda, el dèficit de l’Estat fins a l’octubre se situa en l’1,37% del PIB. D’aquesta manera, s’ha reduït en 20.053 milions d’euros —en el mateix mes de l’any passat era de l’1,58%— per l’impacte de les liquidacions definitives del 2021 practicades el juliol del 2023 que han tingut impacte respecte al resultat de les liquidacions definitives del 2020 efectuades el 2022.

Imatge del president de la Generalitat, Pere Aragonès, saludant el president del govern espanyol, Pedro Sánchez / Kike Rincón - Europa Press
Imatge del president de la Generalitat, Pere Aragonès, saludant el president del govern espanyol, Pedro Sánchez / Kike Rincón – Europa Press

Pel camí de reduir les xifres del tancament del 2022

Si bé és cert que Catalunya ha reduït el dèficit públic d’una manera notòria en comparació a les dades del setembre de l’any passat, encara queda un trimestre per conèixer les xifres de tancament d’any. De fet, tot apunta que el 2023 serà un any amb un dèficit molt més baix que el 2022. Per ser exactes, Catalunya va tancar el 2022 amb 3.816 milions d’euros de dèficit, xifra que equival a l’1,51% del PIB. Aquestes dades multiplicaven per quatre el dèficit registrat el 2021, que fou de 903 milions, un 0,39% del PIB català.

Més notícies
Notícia: Díaz buscarà acordar amb sindicats i patronal un augment del 4% de l’SMI
Comparteix
Si finalment s'acorda la pujada que vol el Ministeri de Treball, el salari mínim serà d'uns 1.120 euros mensuals
Notícia: La caiguda de l’energia torna a reduir la inflació de l’eurozona al 2,4%
Comparteix
És la taxa més baixa des del juliol del 2021 i s'apropa cada cop més a l'objectiu del 2% que persegueix el Banc Central Europeu (BCE)
Notícia: La MWCapital accelera l’activitat a Barcelona per “humanitzar la tecnologia”
Comparteix
La Fundació vinculada al MWC es reforça amb un nou pla estratègic centrat en la transferència tecnològica i la sostenibilitat "en sentit ample"
Notícia: Un 28% de les ofertes de lloguer a Barcelona burlen la llei de l’habitatge
Comparteix
L'oferta de lloguer permanent s'ha reduït un 12% a Barcelona en l'últim any

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa