MónEconomia
Les Cambres insten als partits a reformar l’administració per impulsar l’economia

Les Cambres de Comerç catalanes han instat els partits polítics que reformin i simplifiquin l’administració perquè sigui “més eficient, àgil i professionalitzada en pro de l’activitat econòmica”, ha explicat la Cambra de Barcelona en un comunicat aquest dimarts. D’aquesta manera, totes les corporacions han assegurat a través d’aquest document que veuen “imprescindibles” reactivar l’avantprojecte de llei sobre la professionalització de la direcció pública, un pla de transparència en el qual es detalli el temps efectiu per a resoldre els permisos i autoritzacions, entre d’altres. El document que s’ha lliurat als partits polítics i que suma 62 objectius, 247 mesures i 23 prioritats que “serà necessari desenvolupar durant la pròxima legislatura”.

El document s’estructura en quatre eixos estratègics: Finançament, inversions i nou model productiu; Simplificació administrativa i la reforma de l’administració; Territori i habitatge, i Polítiques de futur. En primer lloc, en termes de direcció pública, les entitats reconeixent que cal reactivar el que havia de ser la llei que ajudaria a seleccionar als directius sobre la base dels seus mèrits i capacitats. També ha reclamat que s’elabori un pla de transparència en el qual es detalli el temps efectiu per a resoldre els permisos i autoritzacions relacionats amb l’activitat econòmica, i que es comprometin a reduir en un 50% els terminis i el nombre de tràmits.

Imatge del nou presdient de la Cambra de Comerç, Josep Santacreu / David Zorrakino - Europa press
Imatge del nou presdient de la Cambra de Comerç, Josep Santacreu / David Zorrakino – Europa press

Els eixos per endreçar l’administració

Les propostes del primer eix tenen com a propòsit “definir un nou marc de finançament que respecti els criteris d’ordinalitat i equitat“, a més de reclamar el compliment de les inversions previstes. El segon eix apunta que una major eficiència dels poders públics “es traduirà en un major creixement empresarial” i, per tant, en majors polítiques de benestar. Sobre Territori i habitatge, les Cambres han assenyalat que “per a descentralitzar i vertebrar Catalunya en global és necessari aplicar” una nova política d’habitatge que sigui efectiva, permeti augmentar l’oferta en les àrees tensionadas i incentivi la rehabilitació d’habitatges. L’últim eix aborda mesures per a promocionar la Formació Professional (FP) i impulsar la igualtat de gènere i el lideratge femení, i la inversió en coneixement.

Més notícies
Notícia: La Cambra revisa a l’alça el creixement de l’economia fins al 2,1% el 2024
Comparteix
L'organisme declara que alguns riscos poden influir negativament en aquestes dades, com per exemple, l'augment del preu del petroli, l'impacte de les mesures per la sequera en el teixit empresarial i la inflació subjacent
Entrevista: Natàlia Mas: “Si el PSC i Junts governen, el Hard Rock segurament serà una realitat”
Comparteix
ENTREVISTA a la consellera d'Economia Natàlia Mas i Guix sobre la campanya de les eleccions del 12-M
Notícia: El Sabadell rebutja l’oferta de fusió del BBVA
Comparteix
El banc d'origen català considera que pot crear major valor per a l'accionista si es manté en solitari
Notícia: Foment reclama un Govern amb un projecte “solvent i ferm”
Comparteix
Sánchez Llibre ha tornat a insistir en el fet que cal ampliar urgentment l'aeroport del Prat

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa