MónEconomia
Calviño diu que empreses amb beneficis “mil milionaris” poden aportar més

La vicepresidenta primera del govern espanyol en funcions, Nadia Calviño, ha assegurat que hi ha marge perquè bancs i empreses energètiques amb beneficis “mil milionaris” puguin aportar més. De fet, la vicepresidenta ha agafat d’exemple els resultats de les grans empreses que han anat presenta a final d’aquest mes per constatar que és “necessari” que contribueixin per ajudar a finançar les mesures per afrontar l’impacte de la guerra a Ucraïna. “Han de contribuir més els qui més tenen i qui tenen beneficis tan extraordinaris”, ha afegit.

En una entrevista a RNE aquest divendres, Calviño ha afirmat que establir un impost extraordinari per a bancs i energètiques va ser un encert i ha comentat que “molts països de l’entorn s’estan inspirant en Espanya” i aprovant gravàmens similars. “La recaptació fiscal de l’impost està responent a les previsions del Ministeri d’Hisenda”, ha assenyalat la ministra d’Assumptes Econòmics i vicepresidenta. En concret, la vicepresidenta ha fet les declaracions després dels resultats que ha anunciat Caixabank, on dels seus 3.659 milions de beneficis fins al setembre, la companyia n’haurà de pagar 373 milions d’impostos al govern espanyol. El mateix director general del banc, Gonzalo Gortázar ha carregat contra la decisió del govern estatal de mantenir l’impost i ha apuntat que “té molt poc sentit” que s’estableixi de manera permanent, tal com proposen PSOE i Sumar.

Imatge del conseller delegat de CaixaBank, Gonzalo Gortázar / Jorge Gil - Europa Press
Imatge del conseller delegat de CaixaBank, Gonzalo Gortázar / Jorge Gil – Europa Press

El pacte entre PSOE i Sumar i el PIB

Arran de la publicació de les dades del PIB corresponent al tercer trimestre, Calviño s’ha felicitat per la marxa de l’economia espanyola i ha dit que està sent un dels “principals motors” de les economies Europa. A més, després de la publicació de les dades de l’EPA d’entre juny i setembre, ha celebrat que el mercat de treball està tenint un “comportament extraordinari”. Sobre la reducció a 37,5 hores de la jornada laboral, un altre dels punts inclosos en l’acord d’investidura entre PSOE i Sumar, Calviño ha remarcat que és “evident” i que així està establert que és una qüestió que caldrà tractar en el marc del diàleg social i ha descartat que una mesura així s’aprovi per decret.

Més notícies
Notícia: Tripadvisor acomiada prop d’un centenar de treballadors a Barcelona
Comparteix
El 70% dels afectats per l'ERO sortiran voluntàriament de l'empresa amb 33 dies per any treballat més dues mensualitats
Notícia: Aquest dissabte la llum serà gratuïta durant unes hores
Comparteix
L'energia costarà entre sis i deu euros durant pràcticament tot el dia
Notícia: CaixaBank creu que l’impost a la banca acabarà perjudicant tota l’economia
Comparteix
Gonzalo Gortázar ha assegurat que l'impost a la gran banca és del tot “discriminatori”
Notícia: Seat no es conforma batent rècords i demana que la marca sigui més rendible
Comparteix
El CEO de Seat i Cupra, Wayne Griffiths alerta que busca un creixement més gran per la companyia

Comentaris

  1. Icona del comentari de: ciutadà a octubre 27, 2023 | 18:36
    ciutadà octubre 27, 2023 | 18:36
    Benvolguda senyora ministra: que ens colloneu?. O potser, cosa què no crec, veniu de l'hort?. Les empreses no afluixaran la mosca per res; quants més beneficis millor i els demés que es fotin, aquesta és la seva regla de conducta.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa