MónEconomia
Brussel·les recula i proposa rebaixar els nous aranzels als cotxes xinesos
  • CA

Marxa enrere de Brussel·les en la seva croada per evitar la competència deslleial en el mercat automobilístic. Dos mesos després d’anunciar la voluntat d’imposar aranzels de fins al 38% als automòbils procedents de la Xina, la Comissió Europea (CE) ha proposat rebaixar aquestes taxes als vehicles asiàtics després de concloure la investigació sobre les subvencions anticompetitives de la Xina.

En concret, s’ha comunicat a les parts afectades que el gravamen a BYD – major exportador xinès- serà del 17%, a Geely del 19,3% i a SAIC del 36,3%, xifres que estan per sota dels primers anuncis que es van fer quan es van plantejar aquests aranzels. Cal recordar que aquesta era la primera mesura adoptada per la Unió Europea a conseqüència de la investigació iniciada a l’octubre als fabricants de vehicles elèctrics xinesos que reben ajudes de Pequín, que concloïa que els subsidis xinesos suposaven un “perjudici econòmic” als fabricants europeus i l’objectiu dels aranzels és “reparar-lo”. Amb aquesta rebaixa platejada, els nous aranzels menys agressius entraran en vigor de forma definitiva com a màxim el 30 d’octubre si tenen llum verda de la CE i dels estats membres.

Segons recull l’ACN, el darrer informe de conclusions d’aquesta investigació també estableix que els fabricants que han cooperat amb serveis comunitaris durant la investigació afrontaran un aranzel del 21,3%, xifra lleugerament superior al de la primera proposta, mentre que la resta de companyies que no hagin col·laborat estaran sotmeses al percentatge més alt, del 36,3%. Aquests aranzels se sumaran, a més, al 10% que la Unió Europea ja percep de manera general en les importacions de vehicles elèctrics de bateria. Com a novetat, Brussel·les ha proposat ara concedir un tipus aranzelari individual a Tesla com a exportador des de la Xina, que han xifrat en el 9%. En el cas d’aliances entre fabricants europeus i xinesos, la CE preveu aplicar l’aranzel previst per a les empreses asiàtiques a les quals estiguin vinculades les exportacions.

En vigor des del 5 de juliol

Cal recordar que la primera proposta provisional d’aranzels va entrar en vigor aquest 5 de juliol quan la Comissió Europea va publicar al Diari Oficial de la UE el reglament pel qual s’imposen drets compensatoris provisionals a les importacions de vehicles procedents de la Xina. Els tributs definitius s’hauran d’imposar com a màxim quatre mesos més tard dels provisionals.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Català. a agost 20, 2024 | 17:32
    Català. agost 20, 2024 | 17:32
    Si, ara a abaixar calces, oi?. Mesures així no es poden prendre tan a la lleugera com es prenen.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa