La Comissió Europea ha confirmat aquest dijous la imposició d’aranzels de fins al 37,6% a les importacions de vehicles elèctrics procedents de la Xina. La mesura es pren amb l’objectiu de fer front a la “competència deslleial” del gegant asiàtic. Brussel·les imposarà aranzels del 17,4% a BYD -el major grup xinès-, del 19,9% a Geely i del 37,6% a SAIC, lleugerament per sota les taxes anunciades prèviament. A banda, la CE imposarà uns aranzels del 20,8% per a les companyies que han cooperat en la investigació impulsada per l’organisme, però que no es van incloure dins la mostra analitzada, i del 37,6% a les que no van cooperar. Aquests aranzels seran temporals durant els pròxims quatre mesos i s’adoptaran definitivament si els estats membre donen llum verda.
Aquesta investigació de la Comissió Europea ha tingut una durada de nou mesos i, segons les conclusions publicades aquest dijous, els vehicles elèctrics procedents de la Xina es beneficien de “subsidis injustos” al llarg de tota la cadena de subministrament. Això genera “amenaces de danys econòmics” als productors de cotxes elèctrics de la Unió.

La indústria xinesa amenaça 12 milions de llocs de feina a Europa
Segons Brussel·les, la quota de mercat de les importacions xineses manté una tendència a l’alça que amenaça la indústria automobilística europea i més de 12 milions de llocs de feina, entre directes i indirectes. “La indústria europea ha de ser capaç de produir vehicles elèctrics dins la Unió i no dependre de les importacions xineses”, apunta la Comissió. Tanmateix, des de l’executiu comunitari apunten que les converses amb el govern xinès s’han intensificat durant les darreres setmanes i que la voluntat de la UE és la de trobar una solució “compatible amb l’Organització Mundial del Comerç que adreci les preocupacions de la Unió”. Així, la Xina i les diferents empreses afectades podran presentar arguments i comentaris davant la Comissió durant els pròxims mesos.