MónEconomia
Brussel·les pressiona Espanya per accelerar el pla de recuperació

La Comissió Europea ha començat a pressionar Espanya perquè acceleri l’execució el pla de recuperació. Concretament, des de Brussel·les s’ha assenyalat la importància per a Espanya d’accelerar durant aquest 2024 l’agenda de reformes i d’inversions previstes, i exigides per l’executiu comunitari, per tal d’implementar eficaçment el Mecanisme de Recuperació i Resiliència (MRR). De fet, Valdis Dombrovskis, vicepresident executiu d’Economia de la Comissió, ha assenyalat la necessitat que totes les autoritats augmentin els seus esforços sobre aquest tema.

En una intervenció durant la clausura d’un esdeveniment organitzat per la Representació de la Comissió Europea a Espanya sobre la implementació del MRR, el polític letó ha afirmat que “Espanya pot estar orgullosa” del que ha aconseguit fins ara en la matèria, però ha advertit que encara queden molts desafiaments importants en el futur, recordant que “totes les inversions s’han de dur a terme abans de finals de 2026”. “Per a Espanya el 2024 serà un any important. No només heu d’accelerar l’agenda de reformes i d’inversions previstes, sinó que també cal dur a terme els plans estructurals de reformes segons altres programes”, ha assenyalat Dombrovskis.

Imatge d'arxiu del vicepresident econòmic de la UE, Valdis Dombrovskis / Álvaro Ballesteros - Europa Press
Imatge d’arxiu del vicepresident econòmic de la UE, Valdis Dombrovskis / Álvaro Ballesteros – Europa Press

En aquest sentit, ha advertit que “totes les autoritats” espanyoles han d’augmentar “els seus esforços” per tal de completar l’MRR al mateix temps que ha recordat que l’èxit del pla no sols és important per a Espanya, sinó per a tota la Unió Europea. El polític letó ja fa diversos mesos que llança un missatge similar als països que no van a temps d’implementar els seus plans, ja que l’impacte del pla de recuperació en el creixement econòmic hauria d’augmentar en els pròxims anys.

Quines reformes ha implementat l’estat?

Pel que fa a les reformes implementades per Espanya per a rebre els tres primers pagaments, Dombrovskis ha destacat que la reforma laboral ha permès reduir, des de la seva adopció, la quantitat de contractes temporals fins al 9% aproximadament. “Això permet tancar la bretxa per a comparar-se amb la mitjana europea”, ha afirmat.

Així mateix, ha assenyalat que altres reformes com la de la formació professional o el marc legal per a la creació d’empreses emergents, entre altres, que també haurien de llançar interessants resultats. “També m’agradaria esmentar el paper exercit pel diàleg social”, ha destacat en referència al fet que el govern espanyol ha involucrat als interlocutors socials en totes les reformes.

Més notícies
Notícia: S&P i Fitch redueixen la valoració de Grifols i tornen a enfonsar-la
Comparteix
La companyia catalana ha lamentat que les agències "no valorin" els seus esforços per reduir el deute
Notícia: El Suprem sentència que la pausa per esmorzar és “temps de treball efectiu”
Comparteix
La mateixa resolució assegura que els fins a 15 minuts de cortesia per marcar l'inici de la jornada laboral també són temps de treball
Notícia: La gasolina assoleix un nou màxim anual després de vuit setmanes de pujades
Comparteix
El preu escala fins a 1,614 euros de mitjana per litre, un 0,31% més que la setmana passada
Notícia: El preu del lloguer de Barcelona es dispara: creix un 10% en el darrer any
Comparteix
El preu mitjà de la capital catalana ascendeix fins als 1.136,40 euros

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Jomateix a març 26, 2024 | 07:37
    Jomateix març 26, 2024 | 07:37
    Demandar a la camorra i la cosa nostra modernitzacio es mes factible que veure els del país de la picaresca modernitzar res. Donin gracies que ha no llencen cabres desde el campanari.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa