Pedro Sánchez gairebé sempre cau a peu dret. El president espanyol ha evitat a última hora la derrota de la reforma fiscal; una reforma en la qual hi ha els gravàmens a les cigarretes electròniques, la rebaixa de Societats per a les petites empreses o la reforma de l’IVA als hidrocarburs entre d’altres, junt amb l’impost a la banca. Precisament aquest impost a les entitats bancàries és el motiu pel qual les patronals del sector s’han alçat contra l’impost i mostren el seu rebuig “absolut” al nou impost bancari per “l’impacte econòmic i la inseguretat jurídica” que suposa al sector, tal com denuncien les associacions bancàries AEB i CECA.
Aquestes dues associacions també han aprofitat la ‘victòria’ de Sánchez per denunciar que l’impost a la banca s’ha gestat en un procés “caòtic i poc transparent” sense que els ciutadans estiguessin informats i “sense diàleg amb el sector”. De fet, tant AEB i CECA assenyalen que l’impost a la banca està generant “incertesa”, en particular als “mercats financers” i que el gravamen afectarà el finançament de les famílies, els particulars i també a les empreses, la inversió “i el conjunt de l’economia”. De fet, el sector bancari calcula que l’entrada en vigor farà que es restin “50.000 milions de nou finançament a famílies i empreses” i destaquen la intenció d’emprendre accions legals contra l’impost.

Argumenten que és un impost que només existeix a l’Estat espanyol
Segons les patronals, l’impost no en té cap que sigui semblant a la Unió Europea, motiu pel qual asseguren que hi ha una clara diferència entre el sector en els diversos països i fa que surti perjudicada “la competitivitat de les entitats de crèdit espanyoles i del conjunt de l’economia”. De fet, assenyalen que no hi ha cap “justificació tècnica” que avali l’impost a la banca perquè la política monetària es troba “en un nou cicle de baixada dels tipus d’interès”.